Re: ktora karta lepsza ...

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 05 Oct 2006 - 11:44:22 MET DST

OMSON <omson@o2.pl> wrote:

> Ja bym zmienil na GF2 MX/MX400

            Przeciez taka wlasnie ma w komputerze. Zreszta obecnie dyskutrowanie
o "wydajnosci 3D" kart z tego segmentu jest IMHO nieporozumieniem - wklada
sie ta, ktora oferuje lepsza jakosc 2D (w chinszczyznie z GF2MX to tez
raczej odpada) lub cichsza - z pasywnym chlodzeniem. A jesli juz ktos chce
grac to za kilkadziesiat zl kupi z drugiej reki cos o wiele wydajniejszego
w co od biedy daje sie jeszcze pograc w starsze tytuly (niedawno widzialem
R9550 128/128 za ~70 zl - to jest koszt mniej wiecej jednej-dwoch gier wiec
nie wiem w czym rzecz, dodatkowo RV350 dosc ladnie wypada na starych
komputerkach - nie skaluje sie tak bardzo z CPU jak nowe wydajne GPU.

> ma 128 bitowa szyne pamieci

            128 bit SDR lub 64 bit DDR, przynajmniej wg specyfikacji.

> a ta MX100/200 tylko 64 bitowa.

            Szyne 64 bit SDR to miala MX200, a MX100 miala szyne 32bit SDR -
istne "dzielo sztuki" w przycinaniu wydajnosci i kastrowaniu chipsetow
by pozycjonowac je na rynek. Nie mialem takiej grafiki u siebie, ale
az jestem ciekawy jej wydajnosci - przy tym TNT2 PRO musi byc rakieta,
przypomne ze juz starenka Riva128 z 1997 r. miala szyne 128bit :>

> Nawet powiem, ze druga lepiej by wypadala z
> polowa pamieci - bo przy 64MB i 64bitowej szynie moga byc problemy z
> transferami danych pomiedzy GPU<->pamiec (jesli masz zamiar w cos
> jeszcze pograc ze starszych gierek - jak nie to raczej bez znaczenia).

            Nie rozumiem :O Sugerujesz ze chocby 64bitowa magistrala wewnetyrzna
na karcie bedzie wolniejsza niz 32bitowa magistrala AGP @33 MHz (x2/x4)?
Ja sie z tym nie zgadzam, a kwestia sensu posiadania 64 MB na karcie o
wydajnosci i mozliwosciach GF4MX200/400 to inna sprawa - po prostu czesc
bedzie niewykorzystana, bo do gierek wymagajacych grafiki z 64 MB pamieci
lokalnej (czyli powiedzmy od GF2Ti/GTS w gore bedzie ta karta za slaba) -
zreszta dotyczy to tylko czesci tytulow, bo do wiekszosci tych ktorym
wystarcza DX7 obslugiwane przez GF2 MX/GTS/Ti to 32MB jest w sam raz.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl