Re: Dziwne zachowanie komputera

Autor: Pawel <pawel.s._at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 01 Oct 2006 - 10:14:33 MET DST

Uzytkownik <jarekexe@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:1159685065.210646.241280@h48g2000cwc.googlegroups.com...
Nie wiem za bardzo gdzie sie zwracac o pomoc, bo mimo ze komputer na
gwarancji to w serwisie mi powiedzieli, ze wszystko z nim w porzadku.
No i jak przynioslem z serwisu, to przez jakis czas faktycznie bylo.

Objawy? W zasadzie chyba "tylko" 3:

1. Spowolniona praca systemu
2. Problemy z restartem/uruchamianiem komputera
3. Dziwne odglosy

Moze sprecyzuje:

Ad.1
Przez jakies póltora roku dzialalo ok. Od dlugiego czasu uzywam
tych samych programów i raczej nie instaluje nic nowego. Ostatni
zaczalem miec problemy z wydajnoscia systemu. Przy wlaczonym
DC++ nie moge juz ogladac filmów bo zuzywa on 50-75% zasobów CPU
[kiedys nie przekraczalo 10%]. Nawet takie operacje jak otwarcie
nowej karty [zakladki] w Mozilli trwa ~2 sekundy, a kiedys trwalo
milisekunde... Zainstalowalem swiezy XP na drugiej partycji ale
wszystko wyglada bardzo podobnie.

Ad.2
Tutaj nieco dziwne. Gdy restartuje/wlaczam komputer - to zazwyczaj
na samym poczatku uruchamiania [jeszcze przed biosem] komputer
"zamarza" na 30-45 sekund. Nic sie nie dzieje, dysk nie pracuje, dioda
monitora [LCD] swieci sie na pomaranczowo [czyli tak jakgdyby
komputer byl wylaczony] i nic... czekam czekam az w koncu sie
uruchamia.

Ad.3
To jest najbardziej niepokojace... odglosy te wydawane sa
najczesciej przy wytezonej pracy komputera... i chyba zwiazane sa
z grafika w jakis sposób. Np: po zainstalowaniu swiezego XP,
zaczalem instalowac SP2 - i w trakcie jego instalacji, gdy
przesuwalem to okienko - komputer wydawal dzwieki jakby... tak jak
kiedys stare porysowane plyty CD próbujace sie rozpedzic w
napedzie... takie szuranie jakby widelcem po talerzu ;) no nie wiem
jak to opisac. Dzieje sie to najczesciej jak juz sporo mam
pouruchamiane i uruchamiam cos nowego [nawet Mozille chociazby].
Slychac te odglosy tez przy restarcie. I nie wiem czy to dysk,
grafika czy cos innego :|

Nie wiem jakich informacji jeszcze udzielic. Komputer bardzo slaby
nie jest. Celeron 2.4 GH, 512 RAM DDR, RADEON 9550 i dysk SATA SEAGATE
160GB.

Ma kots jakiekolwiek podejrzenia co to moze byc? Dodam, ze komputer
jest wlaczony 24/7 od okolo roku ale ani procek anie dysk sie nie
przegrzewaja. Dysk ma teperature 34-37 stopni a CPU Cool pokazuje
Chipset ~36 stopni, CPU ~75 stopni - czyli w normie.
75 stopni CPU to troche nie za duzo?