Cool & quiet - jak ma dziłać?

Autor: jack <fjacek.wywalto_at_op.pl>
Data: Sun 01 Oct 2006 - 10:19:40 MET DST

Mam zainstalowaną z płyty firmowej aplikację qool & quiet. W
Biosie, w ustawieniach procesora, c & q mam zaznaczone jako
'enabled'.
Program Asusa cool &quiet cały czas pokazuje mi prędkość
procesora 2000 Mhz. Myślałem że tak ma być i że całe to
cool&quiet objawia sie po prostu automatycznym regulowaniem
prędkości wentylatorów. Ale byłem wczoraj u kolegi. U niego
ta sama aplikacja pokazuje zmienną prędkość procesora.
Zazwyczaj 1000 MHz, a tylko przy większym zapotrzebowaniu
częstotliwość rośnie do 1800 MHz. Napięcie też się zmienia.

U siebie powyłączałem wszystkie programy które mogą
potrzebować mocy obliczeniowej, menedżer zadań Win XP
pokazuje zerowe użycie procesora. A częstotliwość cały czas
wynosi 2000 MHz.
Co mam zrobić żeby procesor zmniejszał częstotliwość gdy ma
taką możliwość?

Procesor to Athlon 3000+, płyta Asus K8N4-E deluxe.

--
jack