Re: Czy jest soft do pomiaru si

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Fri 29 Sep 2006 - 00:39:54 MET DST

to_wytnij <""mm-kk(to_wytnij)\"@(to_wytnij)o2.pl"> wrote:

> [...]

            Pod win32? To zasadniczo Netstumbler - pod winNT 5.x dziala z kazda
karta wifi zgodna z NDIS 5x, choc oczywiscie do precyzji pomiarow kart na
Hermesach (stare Orinoco) sporo temu brakuje.

> Nie wykluczam, że coś takiego jest, a raczej na pewno jest z tym, że
> ja o czymś takim nie słyszałem. Wiem, ze można kupić sprzętowe
> mierniki.

            Dobre. Poza tym zewnetrzny pomiar samego zysku anteny i strat na
kablu/zlaczkach wiele nie da: zmierzy tylko te dwie rzeczy, a trzeba
mierzyc caly uklad antena-polaczenie(kabel+zlaczki)-karta. Ta ostatnia
rowniez jest bardzo wazna, bo rozne karty i chipsety oferuja bardzo rozna
czulosc - np: Atheros AR5212A ktorego teraz uzywam potrafi wyluskac swietny
sygnal z tgo samego kabla i anteny na ktorych z powodu zaklocen inne karty
sie wykladaly. I to zeby bylo smieszniej na tych swoich 45 mW max w
odroznieniu od 100 mW innych kart (wbrew temu co sie niektorym wydaje
wazniejsza od mocy jest czulosc karty, no chyba ze po drugiej stronie jest
jakies strasznie badziewne radio ktore wymaga bardzo silnego nadawania.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl