Re: Laptop z czy bez win

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal-wykasuj-_at_gazeta.pl>
Data: Thu 28 Sep 2006 - 01:16:47 MET DST

On Thu, 28 Sep 2006 00:16:55 +0200, adni wrote:

> Czy w laptopach instaluje sie tak samo jak w normalnych komputerach
> desktopowych, czy to jakoś bardziej skomplikowany proces?

Jeżeli jest to laptop z dyskiem SATA instalacja nieco się komplikuje
(głównie z powodu braku stacji dyskietek), ale generalnie nie jest
problemem nie do przeskoczenia. Potrzeba wypalić płytę instalacyjną ze
sterownikami do SATA, proste instrukcje są do znalezienia w Internecie.

Słyszałem jednak o pewnych problemach z Fujitsu-Siemensami. Kolega który
sobie takiego nabył bez systemu na instalowaniu windowsa (pirackiego co
prawda... nie popieram, żeby była jasność) spędził bez sukcesu 3 dni.
Instalator mimo podania sterowników nie wykrywał dysku. Nie wiem jak się ta
sprawa skończyła.

Innym problemem są jeszcze czasami sterowniki. Niektórzy producenci (Sony)
system dostarczają już zainstalowany, a zamiast płyty instalacyjnej i płyty
ze sterownikami dostarczają po prostu obraz świeżego systemu z
zainstalowanymi driverami. Tworzy to pewien problem gdy tego obrazu nie ma.
Trzeba wtedy troszkę poszukać w sieci (plotka głosi że Sony nie udostępnia
w sieci wszystkich potrzebnych sterowników - plotka pochodzi jednak z
pewnego bloga a ja nie miałem ani potrzeby ani ochoty aby ją weryfikować).
Trzeba jednak bardzo mocno zaznaczyć że taka sytuacja zdarza się
NIEZMIERNIE RZADKO :)

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//