Re: Wybór dysku twardego

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Tue 26 Sep 2006 - 01:28:42 MET DST

"Paweł Tomaszewski" jnrodzoc5rta.dlg@usmiechnijcie.sie.buraki.pl

Dopiero teraz mam Twój post.

> Właśnie robiłem mały research bo sam planuję zakup nowego dysku. Znalazłem
> dwa Maxtory między którymi będę wybierał:
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=20721
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=31719

> Są dość ciche dzięki łożyskom FDB (29dB).

Dyski ciche to 20 dB do 23 dB. :)

> Dodatkowo ich MTBF jest wysoki.

Wysoki MTBF to milion, nie 600 tysięcy, choć to w praktyce żadna różnica.
Ważniejsze są raczej odporności na wstrząsy i przegrzania. :) MTBF odnosi
się do normalnych warunków pracy i ma się nijak do warunków ekstremalnych.

> Drugi dysk ma transfer zewnętrzny 300MB/s.

Tyle mają SATA, i to chyba tylko SATA II, i tylko teoretycznie.
SATA II to zewnętrzny interfejs i nie wyciągniesz więcej niż jest wewnątrz.

(i tyle mają SCSI, a i to nie wszystkie)

> Moja płyta tyle nie wyciągnie ale za to szybszego nie widziałem. :)

I jeszcze czas jakiś nie zobaczysz.

MTBF czy 300 MiB/s -- to jakby klasa produktu, do rzeczywistych danych stąd daleko.

E.