Re: Wybór dysku twardego

Autor: Rogers <xrogers_at_gmail.com.notpl>
Data: Mon 25 Sep 2006 - 17:04:05 MET DST

Eneuel Leszek napisał(a):
> Jeśli chcesz wydajności -- musisz kupić SCSI (dziś już bez sensu z uwagi na cenę) lub SATA II.
> SATA II ma kolejkowanie i różniaste inne mechanizmy czerpane wprost z SCSI, ponadto S to S,
> choć kiedyś uważano, że przyszłość należy do transmisji równoległych, gdzie problemem jest
> na przykład synchronizacja i wzajemne zakłócanie pinów/żył.
>
> W ogóle to Ci odradzam 160 GB do WXP z uwagi na LBA 48: Jeśli nie wiesz dokładnie, o co w tym
> chodzi i wiedzieć nie chcesz, to możesz mieć sporo trudności, więc jeśli Ci nie zależy na tych
> [...]

Mam oryginalne xp sp2, oprócz tego linux, cały dysk nie będzie
przeznaczony dla windowsa. Bios obsługuje lba-48. SATY moja płyta główna
nie obsłuży :/ Nie ma dużej róznicy cenowej między 120 GB i 160 GB, a to
zawsze 40GB więcej :)
Hmm, a takie coś?
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=WD+WD1600JB
http://www.proline.pl/shop.php?prodid=SAM+160+8+SP1654N