Re: Celeron M - dalo sie przetaktowac

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 25 Sep 2006 - 12:07:53 MET DST

adni napisał(a):
> A co jeśli służy do nauki? W mojej sytuacji nie moge kupic komputera

Parę dni temu były dwa wątki, w których pytano się o komputery
dla studentów w okolicach 4000 zł ceny...

> stacjonarnego, z powodu trudności z przewozem, jednocześnie przy uczelni

Przewóz powinien być ostatnim elementem warunkującym wybór
komputera. Nie ma sensu kupować słabszego i nie wystarcza-
jącego tylko dlatego, że łatwiej go przetransportować.

> musze mieć jakiś komputerek, na którym sie da uruchomić AutoCad'y itp. Taki
> program Catia, który zapewne wiesz, że jest używany na Pol. Sl. ma bardzo
> wysokie wymagania i co jeśli nam sie notebook "muli"? Casem warto

Wydział powinien Ci zapewnić możliwość pracy w laboratorium
poza godzinami zajęć. Przecież nie wolno Ci ukraść tych
programów, a ich chyba nie kupisz.

> zaryzykować i troszke go podkręcić (oczywiście jeśli wie sie jak). I każdy

Nie warto. Procesor się ostatnio mało liczy, a RAMu nie
powiększysz takimi kombinacjami ani dysku nie przyspieszysz.
Pamiętaj, że tani notebook jest *zawsze* wolniejszy od maszyn
stacjonarnych.

Poza tym ostatnio pojawiają się super oferty naprawdę, prawie
po dumpingowych cenach, nie wiem jak im się to opłaca. Za
3000-3300 zł można mieć dwurdzeniowy procesor, do 1 GiB RAMu,
80 GB dysku i różne bajery. W notebooku. I z legalnym sys-
temem. Wiele taniej się nie zejdzie, a takiego czegoś już
przecież nie ma sensu podkręcać.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |