Re: Celeron M - dalo sie przetaktowac

Autor: dzieciol <lelum_at_buziaczek.pl>
Data: Fri 22 Sep 2006 - 17:55:53 MET DST

On Fri, 22 Sep 2006 08:38:29 -0400, marek <marxjousun@skasujpost.pl> wrote:

> ludzie podkrecaja zwykle tandetne komputerki z marketu, a takze i
> notebooki. Czemu sie dziwisz ? Jako ze jestem czesto w wielu miejscach,
> potrzebuje silniejszej maszyny i komfortu, a nie stac mnie na lepszy
> to...probuje sie. Toć o typowo polskie :)
> Zapewne powiesz, ze notebooki nie lubua podkrecania...ale i stacjonarne
> niekiedy sie nie daja podkrecac, a mimo to ludzie i tak probuja...
> Tak wiec wybacz, ale nie sugeruj zakupu drozszego, bo mnie nie stac
> niestety, a jako ze jestem polak to "probuje" :)
> Pytanie dotyczylo sposobu wykonania, a nie "czy mozna nie można, czy
> [...]

Probujesz bo nie wiesz co czynisz i po co. Szybkosc procesora to nie
koniecznie wieksza wydajnosc maszyny. Mysle tu glownie o szybkosci,
otwieraniu i zamykaniu aplikacji, pracy z wieloma programami na raz.
Od razu mowie, ze nie mam wiekszego doswiadczenia w przetwarzaniu 3D
w czasie rzeczywistym. Mam trzy maszyny: P4 celeron 2.6 Giga 128 k
kaszy, P4 2.0 skrecony na 2.6 256 k kaszy i P M 1.8 z 2 MB kaszy.
I co sie okazuje to PM 1.8 jest w mym subiektywnym odczuciu
znacznie szybsze niz 'procesorowo' silniejsze komputery ale z o kilka
rzedow mniejsza pamiecia L2.

A eksperymety z kreceniem procesorow sa fajne, tylko nie w laptopach,
gdzie liczy sie pradozernosc i panuja trudne /tropikalne/ warunki
klimatyczne. Twoj laptop, twoje ryzyko, pamietaj kilka osob cie
ostrzegalo!!