Re: Wybór dysku twardego

Autor: Rogers <xrogers_at_gmail.com.notpl>
Data: Sun 24 Sep 2006 - 22:59:22 MET DST

Eneuel Leszek napisał(a):
> "Rogers" ef6mrc$f3k$1@atlantis.news.tpi.pl
>

> 20 dB to szept. 18 dB więcej to 2^6, czyli 64 razy głośniej.
> No i ten akurat ma 3.8 B, czyli 38 dB. :) Jeszcze jest ważne,
> w jakiej odległości jest t o mierzone, ale ogólnie 38 dB to
> baaardzo głośno jak na dzisiejsze dyski.

Oo to się przyda, dzięki za informację :)
BTW nie ma jakichś możliwości do wyciszenia sprzętu, jakieś specjalne
"osłony" lub coś w tym rodzaju?
> Ja swego komputera prawie wcale nie wyłączam od paru lat,
> a gdybym miał takie dyski -- to jednak bym musiał wyłączać. :)
> Wyłączam w upalne dni, bo wówczas i tak się wszystko wyłącza od przegrzewania. :)
>
> Ale może to tylko na papierze 3.8 B, a w rzeczywistości mniej?
>
> Barracudy są ciche.
>
> http://www.agito.pl/product/2931?cid=668 25 dB o 13 dB mniej
>
> przy tej samej pojemności, a 13 dB to bardzo dużo

Taaaak, tylko ten ma 2mb cache i ata/100, a to chyba dość duża różnica w
wydajności :) Poza tym poniżej jest ciekawy komentarz, może nie
koniecznie powinienem się nim sugerować: