Re: jaki komputer potrzebuję?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 21 Sep 2006 - 10:07:01 MET DST

Michal Bien napisał(a):
> na 99% sprawdzaniem legalnosci systemu. Przypomne tylko ze MS to jednak
> soft amerykanski, a ci maja p*a po 11.09.2001 i Patriot Act, dodatkowo pod

Ale z drugiej strony zależy im na klientach korporacyjnych.
Rządowi UK w końcu odmówili tylnego wejścia w szyfrowanie
dysków IIRC.

> naciskiem administracji bushystow. W zwiazku z tym coraz silniej odzywaja
> sie glosy o potrzebie technicznej niezaleznosci Europy (co mnie bardzo
> cieszy) i przechodzenie na rozwiazania open source w administracji

A to inna sprawa. Dobrze by było, gdyby przyszłość informatyki
była oparta na otwartych i nieodpłatnie realizowalnych stan-
dardach, a nie konkretnych rozwiązaniach programowych, tym
bardziej zamkniętych.

> Sony robilo, MS tez jak widac (argument ze nie wiadomo co jest

Sony robiło coś jednak innego a i tak dostało mocno po łapach.

Na MS dowodów nie masz ;) Na niewinność co prawda też nie
ma, trzeba niestety dozować poziom ufności po prostu.

> tendencje do wyznawania zasady Kalego - to co bylo zle w przypadku Lenevo
> (zrezygnowano z dostaw tych laptopow dla administracji publiczje USA w
> zwiazku z podejrzeniem zaszycia koni trojanskich szpiegujacych uzytkownikow

W związku z *podejrzeniem*. Dowodów potwierdzających
również nie było. Tu pewnie bardziej chodziło o politykę,
niż o ekonomię czy bezpieczeństwo.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |