zamrażanie obrazu

Autor: <emisje_at_wp.pl>
Data: Thu 21 Sep 2006 - 09:47:36 MET DST

Witam,
po załozeniu nowej grafiki (j/n) podczas pracy kompa - przeglądarka
(mozilla, lub opera) lub kikla okien otwartych różnych programów -
dochodzi do zwisu kompa (zamraza obraz) nic nie działa tylko "twardy
reset".
Dodam, że 3Dmarki przechodzą bez problemu do końca i nic się nie
dzieje. Zwis o takich samych objawach wystepuje też w grach. Robi się
to różnie niezależnie od czasu pracy kompa. Ciekawe jest to, że
zasialcz mam dopiero 6 m-cy, a podczas zwisu jak wysuwam czytnik to
zapala się dioda od dysku tak jakby były razem spięte. Każdy dyski
i czytnik chodzi na osobnych kablach, grafika działą na osobnym kablu
zasilajacym natomiast czytnik spięty jest zasilaniem z dyskiem, lecz
nie sądzę,że ma to jakiekolwiek znaczenie.
Zasialcz sprawczałem tylko everestem i speedfanem (mało wiarygodne)+
3,3 i +12 V trzyma ok natomiast +5 V wariuje.
Od czasu do czasu słyszę tzw. "uderzanie" głowicy dysku - stuk.
Dziwne jest też to że podczas nagrywania na płytce dvd też jest
takie stuknięcie (tylko na czytniku) przy 13 i 25 % nagrania.
Praktycznie cały sprzęt jest na gwarancji aczkolwiek skaładany w
kawałkach. Sterowniki chipsetu zaistalowane, format był robiony, tak
samo zachowuje sie na 1 czy 2 podpietych dyskach (na starej grafice
radeon 9000 pro - ok). Artefatów nie ma. Kondesatory na płycie
wydają sie być ok. Dzis zamawiam zasilacz tagan 430W oraz puszę
memtest'a.

Proszę o wskazówki co się dzieje i co mogę jeszcze zrobić lub
sprawdzić.
Pozdrawiam Janek

W paczce siedzi:
Zasilacz 430 procomp
grafika 7600gs
athlon 3200+
1 Gb RAM (dual)
płyta k8-nsc-939
2 dyski, 1 czytnik, czytnik kart, soundblaster 5.1