Re: Umarłe gniazda USB 1.1

Autor: JRT <rtyszek_at_CIACHUCIACHUo2.pl>
Data: Wed 20 Sep 2006 - 22:10:01 MET DST

Użytkownik "Pawel Kraszewski" <Pawel@Kraszewscy.net> napisał w wiadomości
news:ees2bg$er3$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> `----
>
> Chyba C wyklucza B
>
> Płyta ma tak - z tyłu 2xUSB 1.1 (z czipsetu) i 2xUSB2.0 (z dodatkowego
> kontrolera) oraz 1 złącze USB1.1 na płycie (z czipsetu, na 2 gniazdka) i 1
> złącze USB2.0 na płycie (z dodatkowego kontrolera, też na 2 gniazdka).
>
> Jak rozumiem, teraz złącze 1.1 idzie na śledzia a 2.0 na panel czołowy -
> przedtem było odwrotnie. Napisz wyraźnie, w których gniazdach foto działa
> w których nie. _Wydaje mi się_ że rozumiem, że foto działa tylko na 1.1 z
> tyłu płyty, a nie działa ani na 1.1 "śledziowym" ani na żadnym 2.0.

Ok, doprecyzuję: aparat (2.0) - i nie tylko, bo i czytnik kart (2.0)
działają podłączone do portów z 2.0. I żadnych problemów, urządzenia są
wykrywane, transfer jak należy. Urządzenia podłączone niejako na stałe do
gniazd 1.1 >z czipsetu< (drukarka i monitor) - też działają. Nie działają
natomiast inne urządzenia z USB 1.1 (kamera, drugi aparat cyfrowy, telefon
komórkowy) sporadycznie podłączane do pozostałych portów - zarówno tych 2.0
jak i 1.1. Komputer ich po prostu nie widzi. A nie widzi ich od czasu
zamiany wyprowadzeń. Na innych kompach wszystkie te urządzenia są
identyfikowane i działają bez problemów, więc nie są uszkodzone.

Z instrukcją w ręku sprawdziłem ustawienia zworek na płycie, podłączenia i
ustawienia w BIOSie. Wszystko się zgadza.

> Jako "last resort" ściągnij sobie jakąś małą dystrybucję Linuksa
> startowaną
> z CD (możesz zaryzykować DSL ze strony http://www.damnsmalllinux.org/ albo
> Knoppixa z http://knopper.net). Jest bowiem szansa, że problem tkwi w
> systemie a nie sprzęcie - i wtedy pod Linuksem powinno normalnie
> zadziałać.
> Jak zadziała spod Linuksa, wtedy wiadomo - z płaczem do Billa i
> reinstalować system.

No i do tego chyba się powoli zabiorę... Jednak przed reinstalacją
postanowiłem jeszcze tutaj zapytać.
Może ktoś jeszcze na coś wpadnie, ktoś coś wie?...

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam
Robert