Re: Umarłe gniazda USB 1.1

Autor: Pawel Kraszewski <Pawel_at_Kraszewscy.net>
Data: Wed 20 Sep 2006 - 20:46:46 MET DST

JRT wrote:

> Skoro działa 2.0, to chyba 1.1 powinny tym bardziej?

Dobra, zrobiłem inspekcję internetu i mam to:

Płyta ta ma fizycznie dwa niezależne kontrolery USB. USB1.1 siedzi w
czipsecie a 2.0 na dodatkowych czipie VT6202.

Z drugiej strony czip 2.0 ma w sobie dwa niezależne kontrolery: 1.1 i
2.0, "przypadkiem" tylko podłączone pod jedno gniazdko.

,----[ A ]
| Program USBReady wskazuje, że wszystko jest OK, pod względem hardware'u i
| software'u... Wg właściwości systemu też wszystkie urządzenia działają ok.
`----

Przez "wszystkie urządzenia" rozumiesz komponenty portu USB, czy także
urządzenia podłączane do USB. czyli zdecyduj się na jedno z:
a) Podłączam aparat, komputer go wykrywa, pokazuje że jest OK ale nie działa
b) Komputer pokazuje, że wszystko jest OK z USB, ale jak coś podłączę to nic
   się nie dzieje.

,----[ B ]
`----

,----[ C ]
| Dobrze jedynie działają gniazda USB 1.1 "defaultowe" (te
| bezpośrednio z płyty, z tyłu kompa), ale one są zajęte przez monitor i
| drukarkę...
`----

Chyba C wyklucza B

Płyta ma tak - z tyłu 2xUSB 1.1 (z czipsetu) i 2xUSB2.0 (z dodatkowego
kontrolera) oraz 1 złącze USB1.1 na płycie (z czipsetu, na 2 gniazdka) i 1
złącze USB2.0 na płycie (z dodatkowego kontrolera, też na 2 gniazdka).

Jak rozumiem, teraz złącze 1.1 idzie na śledzia a 2.0 na panel czołowy -
przedtem było odwrotnie. Napisz wyraźnie, w których gniazdach foto działa a
w których nie. _Wydaje mi się_ że rozumiem, że foto działa tylko na 1.1 z
tyłu płyty, a nie działa ani na 1.1 "śledziowym" ani na żadnym 2.0.

Jako "last resort" ściągnij sobie jakąś małą dystrybucję Linuksa startowaną
z CD (możesz zaryzykować DSL ze strony http://www.damnsmalllinux.org/ albo
Knoppixa z http://knopper.net). Jest bowiem szansa, że problem tkwi w
systemie a nie sprzęcie - i wtedy pod Linuksem powinno normalnie zadziałać.
Jak zadziała spod Linuksa, wtedy wiadomo - z płaczem do Billa i
reinstalować system.

--
 Pawel Kraszewski
 www.kraszewscy.net