Re: Umarłe gniazda USB 1.1

Autor: Pawel Kraszewski <Pawel_at_Kraszewscy.net>
Data: Wed 20 Sep 2006 - 22:47:41 MET DST

JRT wrote:

> Ok, doprecyzuję: aparat (2.0) - i nie tylko, bo i czytnik kart (2.0)
> działają podłączone do portów z 2.0. I żadnych problemów, urządzenia są
> wykrywane, transfer jak należy. Urządzenia podłączone niejako na stałe do
> gniazd 1.1 >z czipsetu< (drukarka i monitor) - też działają. Nie działają
> natomiast inne urządzenia z USB 1.1 (kamera, drugi aparat cyfrowy, telefon
> komórkowy) sporadycznie podłączane do pozostałych portów - zarówno tych
> 2.0 jak i 1.1. Komputer ich po prostu nie widzi. A nie widzi ich od czasu
> zamiany wyprowadzeń. Na innych kompach wszystkie te urządzenia są
> [...]

Dobra, wyjaśnia się trochę...

1) Urządzenia 2.0 działają bez problemu we wszystkich portach 2.0
2) Urządzenia 1.1 (prn i crt) działają na portach 1.1 z tyłu płyty
3) Inne urządzenia 1.1 nie działają na portach ani 1.1 ani 2.0

Brakuje mi jeszcze info, czy urządzenia z (3) działają bez problemu w
portach z (2), oraz co się dzieje, jak komputer wyłączysz, podepniesz
urządzenie z (3) do tych portów co chcesz i włączysz komputer.

Na mój ogląd wygląda, jakby posypało się wykrywanie urządzeń 1.1. Raczej nie
problem sprzętowy, bo portami mogącymi obsłużyć 1.1 zarządzają dwa
niezależne układy. Urządzenia z (2) są podłączone w chwili włączenia
zasilania/ładowania systemu, co może powodować ich poprawne
funkcjonowanie...

Błędne okabelkowanie wykluczam, bo nie działałyby urządzenia 2.0. Stawiam na
problemy z systemem (95%) bądź jakieś myki z przerwaniami (5%). Jak kiedyś
w starej płycie wyłączyłem "przerwanie USB" to wykrywał mi urządzenia w
chwili załadowania sterownika USB, natomiast nie informował o podłączeniu
nowych bądź odłączeniu starych.

--
 Pawel Kraszewski
 www.kraszewscy.net