Re: 1xPATA plus 2xSATA2 w RAID 0 - jak skonfigurować system?

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Tue 19 Sep 2006 - 11:45:20 MET DST

"Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> wrote in message
news:pn8mee.tia.ln@kwinto.prv...
> Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> napisał w wiadomości

> Dysk który posiadasz (250 GB PATA) jest na tyle szybki, że zamieniając go
> na SATA nie uzyskasz widocznego wzrostu wydajności. Zostaw go sobie pod
> system, backupy, instalki, etc. Swap załóż na najszybszej partycji jaką
> będziesz dysponował, czyli na tym RAID. Sam system może być na zwykłym
> dysku - raz że odwołania do systemu wcale nie są aż tak częste, dwa że
> pozbędziesz się problemu z instalacją i startem systemu z macierzy, co
> czasem jest kłopotliwe. Poza tym wiele narzędzi niskopoziomowych do dysków
> [...]
Witam,

Dziękuję za sugestię - zgadza się z moją intuicją. Mam jeszcze pytanie
czysto techniczne: ponieważ na dysku PATA, o którym mowa, mam sporo nie
zbackupowanych danych, muszę zwolnić na nim tylko tyle miejsca ile wymaga
instalacja XP (a potem zrobić porządek, gdy dostępne będą inne partycje w
gotowym systemie z RAID 0). Jakie jest minimum dla wygodnej i pełnej
instalacji XP pro?

Dziękuję

Piotr