Re: 1xPATA plus 2xSATA2 w RAID 0 - jak skonfigurować system?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 18 Sep 2006 - 15:56:27 MET DST

Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> napisał w wiadomości
news:eem7ic$7gb$1@nemesis.news.tpi.pl...

> "Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> wrote in message

> A może lepiej kupić trzeci dysk SATA na system? Tak się składa, że ten
> PATA mam w zewnętrznej obudowie (pracował z laptopem po FiWi - mógłby
> nadal służyć jako zewnętrzne archiwum). Ale dla uzasadnienia zwiększonych
> kosztów chętnie usłyszałbym jakieś argumenty natury technicznej...

Dysk który posiadasz (250 GB PATA) jest na tyle szybki, że zamieniając go na
SATA nie uzyskasz widocznego wzrostu wydajności. Zostaw go sobie pod system,
backupy, instalki, etc. Swap załóż na najszybszej partycji jaką będziesz
dysponował, czyli na tym RAID. Sam system może być na zwykłym dysku - raz że
odwołania do systemu wcale nie są aż tak częste, dwa że pozbędziesz się
problemu z instalacją i startem systemu z macierzy, co czasem jest
kłopotliwe. Poza tym wiele narzędzi niskopoziomowych do dysków twardych może
tej macierzy nie zobaczyć.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/