Re: Co jest nie tak z Asrockiem?

Autor: gerlach <mpx_at_nospam.hoga.pl>
Data: Tue 19 Sep 2006 - 11:03:19 MET DST

PSYLO wrote:

> Wg mnie to normalna temperatura dla tego procesora.

Nie na wentylatorze Arctic 7 pro. Za którym w dodatku wyciąga powietrze
z obudowy 12cm wentylator Scythe.

> Być może w Gigabyte
> były przekłamania w odczycie?

Zdecydowanie nie. Sam fakt PASYWNEJ pracy Arctica (na Gigabyte) przez
50% czasu świadczy o tym że temperatura jest bardzo niska. Powietrze za
  wentylatorem jest ewidentnie chłodne. Możliwe że to Asrock przekłamuje
- zawyża temperaturę, czego konsekwencją są nadmierne obroty wentylatora.

Może są jeszcze jakieś problemy mechaniczne, np. obwódka metalowa nie
pozwala docisnąć się Arcticowi do procesora? Chyba nie, bo pasta
termiczna wygląda na właściwie wciśniętą. Spróbuję jeszcze z 3-cim
wentylatorem (Thermaltake).

> Jeśli uzasadnisz reklamację odczytami napięć z oprogramowania do podejdą
> do tego gromkim śmiechem ;)

A sytuacja wygląda niebezpiecznie. Przekładam sprawdzony, sprawny sprzęt
(procesor, pamięć, zasilacz, grafika i cała reszta) zmieniając jedynie
płytę i nagle zaczyna źle działać - wentylator wyje na 2500 obrotów,
temperatura procesora czytana w BIOS jest o 17-20C wyższa, a odczyty z
Sandry dość zatrważające.

Na pewno sprawdziłem sprzęt dobrze - montowałem 2 razy, z 2-ma
zasilaczami, 2-ma wentylatorami.

Czymś co zupełnie i w sposób oczywisty nie działa jest QFan. Ustawiam
temperaturę na jakąś wartość (np. 45C, 50C), a i tak odczyt z BIOS nigdy
tej temperatury nie osiąga, a obroty wentylatora działają jak chcą. A
jest to krytyczne, bo bez niego komputer jest zdecydowanie za głośny.