Re: Pomóóóżżcie ! Płyta DFI (DDR, PCI-E, SATA II) lub podobna pod TOLEDO 3800+

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 19 Sep 2006 - 01:38:46 MET DST

Arek O <ozerWYTNIJTO@onet.eu> wrote:

> Dziś kupiłem AMD 3800+ 64 x2 TOLEDO 939.

            Czyuli klamka zapadla. Toledo ladnie sie kreca, ale nie wiem czy
zdajesz sobie sprawe ze na ta platforme nie dokupisz juz raczej
wydajniejszzego CPU [przynajmniej w porownaniu z tym toledo po OC].
IMHO zabrales sie do tego o d*y strony: najpierw trzeba bylo sprawdzac
czy masz zbyt na pamiec DDR1, w zaleznosci od tego kupic plyte na S939
lub lepiej AM2 a stosowny CPU na koncu.

> [...]
> (rozważam wodne chłodzenie), ...ale nie extremalnego z ciekłym azotem
> i ogniwem Pla.... ;)
> 3. Obsługa DDR 400 - najlepiej 4 banki Dual Channel ( Narazie stawiam
> na DDR 1, no chyba że się trafi klient na pamięci, to wtedy - kupie
> DDR2) 4. Musi mieć SATA II, conajmniej jeden, najlepiej 2 lub 4
> 5. Złacze PCI-Express pod grafikę.
> ( Zastanawiam się czy warto brać SLI ? narazie nie planuje kupować 2
> kart graficznych )
> 6. Mile widziany, ale niekonieczny - kontroler RAID (chętnie na SATA

            Czyli wymogi dosc standardowe. Spelniaja je prawie wszystkie plyty [z
wyjatkiem nowch Nforce 5xx pod AM2 ze wzgledu na tylko jeden kanal PATA.
OCzywiscie zapomnij o dowolnej zmianie DDR1-DDR2 - to przebudowa calego
kompletu pamiec-mobo-CPU. Co do SLI - jesli nie jestes zapalonym graczem to
nie warto. Lepiej co rok zmienic grafike niz inwestowac w SLI, a jesli ktos
nie uznaje kompormisow i chce 2x grafika z najwydajniejszego segmentu w SLI
to zazyczaj wie czy tego potrzebuje czy nie - taka zabawka sporo kosztuje.

> Postawiłem początkowo na:
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=16985 DFI LanParty UT nF4
> Ultra-D - 456 zł ( taniej niż na Allegro i ebay :) )

Plyta OK, spelnia powyzsze wymagania.

> Druga sprawa - czy pamięci DDR nie będą "wąskim gardłem" systemu,

            PRzy jednordzeniowkach sa czesto wrecz bardziej wydajne niz DDR2,
przy 2 rdzeniach z intensywnym multitaskingiem w niektorych zastosowaniach
zaczyna juz brakowac troche przepustowosci DDR1 nawet w trybie 128 bit i tu
DDR2 wypada lepiej.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl