Pomóóóżżcie ! Płyta DFI (DDR, PCI-E, SATA II) lub podobna pod

Autor: Arek O <ozerWYTNIJTO_at_onet.eu>
Data: Mon 18 Sep 2006 - 23:30:25 MET DST

Dziś kupiłem AMD 3800+ 64 x2 TOLEDO 939. Mam klienta na kartę AGP, i dlatego
moge sobie pozwolić na zakup nowej karty grafiki PCI-Express. Dlatego szukam,
dobrej, markowej płyty spełniającej następujące kryteria:

1. Markowa: DFI, Abit, ASUS, MSI, ew. Gigabyte
2. Dobra do OC pod AMD 64x2 3800+ Toledo, nawet trochę mocniejszego OC
(rozważam wodne chłodzenie), ...ale nie extremalnego z ciekłym azotem i
ogniwem Pla.... ;)
3. Obsługa DDR 400 - najlepiej 4 banki Dual Channel ( Narazie stawiam na DDR
1, no chyba że się trafi klient na pamięci, to wtedy - kupie DDR2)
4. Musi mieć SATA II, conajmniej jeden, najlepiej 2 lub 4
5. Złacze PCI-Express pod grafikę.
( Zastanawiam się czy warto brać SLI ? narazie nie planuje kupować 2 kart
graficznych )
6. Mile widziany, ale niekonieczny - kontroler RAID (chętnie na SATA II).
Powinny być dwa ATA pod stare HDD.

Postawiłem początkowo na: http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=16985
DFI LanParty UT nF4 Ultra-D - 456 zł ( taniej niż na Allegro i ebay :) )

Ta płyta zbiera dobre opinie, trochę poczytałem na ten temat na róznych
forach. Tylko zastanawiam się czy nie ma czegoś lepszego za podobne pieniądze.
Druga sprawa - czy pamięci DDR nie będą "wąskim gardłem" systemu, jak będe
overclock-ował ? Co o niej sądzicie ? Jest coś lepszego za 400-600 zł ???

Pozdr. Arek