Re: [HDD] SATA I / SATA II - wydajność kontra cena, standard i inne

Autor: Arkadiusz O. <ozer0.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 17 Sep 2006 - 22:47:40 MET DST

> Jest, ale minimalnie - bez znaczenia w praktycznym użytkowaniu. Z
> drugiej strony - po co kupować coś, co w chwili zakupu jest już
> przestarzałe?

1. tak myślałem...

Co z tego że SATA II ma 300 MB/s skoro żaden dysk nie ma (chyba ?) takich
rzeczywistych transferów.

2. Ale co to znaczy "przestarzałe" skoro parametry SATA I nie odbiegają od
SATA II ??

> Ja bym brał Samsunga.

Kilka osób mi odradzało Samsunga, szczególnie HDD. Z tego co słyszałem dyski
Samsunga są najgorsze z dostępnych na rynku. Trochę OT - Ale mój ojciec miał
telewizor LCD 32" z którym 6 czy 7 razy wybierał się w ciągu ostatniego roku
do serwisu. Brat cioteczny miał monitor Samsunga CRT 21" (z super bajerami,
wyjściami, itp.) , parę razy mu się popsuł i go spóścił do śmietnika.
Gość mi opowiadał, że Samsung robi dobry sprzęt AGD, ale elektronikę
kiepściutka.

> Muzeum.

ATA 100 to dziś może muzeum, ale w końcu dysk SATA I ma 150 MB/s (chyba?),
czyli tylko o 50% więcej.
AREK