Re: [HDD] SATA I / SATA II - wydajność kontra cena, standard i inne

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Mon 18 Sep 2006 - 08:14:28 MET DST

Arkadiusz O. wrote:

> interface, a

> 1. tak myślałem...
>
> Co z tego że SATA II ma 300 MB/s skoro żaden dysk nie ma (chyba ?) takich
> rzeczywistych transferów.

No niezupełnie. Licz się nie tylko transfer z nośnika. Sam widziałem
transfery na SATA II w okolicach 180 MB/s - czyli ma to sens.

> 2. Ale co to znaczy "przestarzałe" skoro parametry SATA I nie odbiegają od
> SATA II ??

300 vs. 150 nie odbiega?

> Kilka osób mi odradzało Samsunga, szczególnie HDD. Z tego co słyszałem dyski
> Samsunga są najgorsze z dostępnych na rynku. Trochę OT - Ale mój ojciec miał

Fakt, tylko masz informacje sprzed 2000 roku.

> telewizor LCD 32" z którym 6 czy 7 razy wybierał się w ciągu ostatniego roku
> do serwisu. Brat cioteczny miał monitor Samsunga CRT 21" (z super bajerami,
> wyjściami, itp.) , parę razy mu się popsuł i go spóścił do śmietnika.
> Gość mi opowiadał, że Samsung robi dobry sprzęt AGD, ale elektronikę
> kiepściutka.

Po co pytasz, skoro znasz odpowiedź? Od kilku lat przesiadłem się na
Samsungi - i skończyły się kłopoty z dyskami. Ostatnio reklamowałem
Seagate - po wymianie dysk przesłany z serwisu Seagate pochodził równo
do końca gwarancji i zdechł. Nie twierdzę, że Seagate jest do bani.
Twierdzę, że najlepsze doświadczenia mam z Samsungiem.

Taśma ATA to muzeum.