Re: tuner tv mono czy stereo

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Sun 17 Sep 2006 - 21:05:58 MET DST

hanek, napisales:
> zalezy dla kogo, z moja wiedza o elektronice to rownie dobrze moglo
> by byc: lewy+ lewy- prawy+ prawy-

W zasadzie nie ma czegoś takiego jak + i - w sygnale audio. A masa w PC jest
wspólna.

> ;-)
> aha no i po co w takim razie 4 bolce??

By było do czego ekrany podłączyć. :)

> bo moze przeciez odbierac mono a na wyjscie dawac stereo...

Nie może. Może natomiast odbierać mono i wypuszczać 2x mono. Czyli dawać ten
sam sygnał na oba kanały.

> 9cos na zasadzie konwersji stereo do 5.1)

Nie ma za bardzo czegoś takiego. Tzn niby jest w przypadku Dolby ProLogic 2,
ale tam sygnał 5.1 jest zakodowany matrycowo (to NIE jest zwykłę stereo) i
jest rozdzielany dzięki prostym algorytmom typu filtry dolnoprzepustowe
(sub), różnice między kanałami, przesunięcie fazowe...

k,