Re: Nagrywarka DVD

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 17 Sep 2006 - 16:05:26 MET DST

Łukasz napisał(a):

> Przejrzalem testy powyzszych nagrywarek, tyle tylko jesli chodzi o Pioneera
> to byl to model DVR-111DBK.

DVR-111 - oznaczenie modelu
D - oznaczenie wersji okrojonej o możliwość zapisu płyt DVD-RAM (odczyt
jest)
BK - oznaczenie wersji z czarnym panelem przednim

Wszystkie są i tak identyczne sprzętowo i różnią się wyłącznie
firmwarem. Można przechodzić pomiędzy poszczególnymi modelami
podmieniając biosy. :) Test DVR-111DBK można moim zdaniem odnieść do
każdej innej 111. :)

> Otrzymaly one na CDRlab.pl obok LG GSA-H10N po 4 punkty.

IMHO to zbliżone konstrukcje, z tym, że LG z miejsca jest jak dal mnie
zdyskwalifikowana ze względów już wspomnianych kilkakrotnie. :)

> Wszytskie sa podobne jesli chodzi o korekcje bledów, co do
> zabezpieczen to NEC wypada najgorzej.

AFAIK to spośród nich właśnie NEC najgorszej wypada jeśli chodzi o
korekcję, ale ja się tym nie przejmuję - nie używam nagrywarki jako
czytnika, poza tym nie mam w zwyczaju rysować płyt i zostawiać na nich
odcinki palców. ;) Kopiowanie zabezpieczeń? Ta cecha jakoś też
nieszczególnie była mi potrzebna jak dotąd.

> Pioneer i NEC wyrozniaja sie dobra jakoscia zapisu, przy czym Pioneer
> jest glosny. Przeszkadza mi to w aktualnym LiteOn CD, jak przy
> odtwarzaniu wyje..

Pioneer nie wyje, raczej "szumi", chociaż ten szum jest dosyć wyraźnie
słyszalny. :) Chociaż jak mówiłem - ja mam osobny czytnik i mi to nie
przeszkadza, a filmy oglądam na praktycznie bezgłośnej stacjonarce. :)

> No i po przeczytaniu dalej nie wiem co lepsze. Ogolnie nagrywarka ma byc
> wykorzystywana do archiwizacji danych, wiec tutaj raczej priorytet jakosci
> niz predkosci ( chociaz ta oczywiscie tez istotna jest:)

Jak zależy Ci na jakości, to i tak nie będziesz nagrywał z maksymalną
prędkością, nie ma sensu dac się zwieść takim chwytom marketingowym jak
nagrywarki DVD 18x. :) Dla mnie jakość zapisu to podstawowy czynnik w
przypadku nagrywarki, drugi również bardzo ważny to możliwość
sprawdzenia jakości zapisu. :) Jak zależy Ci na jakości właśnie, to
myślę, że Pioneer, NEC lub ewentualnie któryś z BenQ (ale nie 1670)
będzie dobrym wyborem, no chyba, że masz więcej niepotrzebnej kasy, to
możesz zainwestować w Plextora. :)

> czasami do utworzenia AudioCD, ale to rownie dobrze moge zrobic na
> obecnej nagrywarce CD.

I radzę się jej nie pozbywać - stare LiteOn z reguły świetnie nadają się
do nagrywania CD-R, zdaniem niektórych robią to lepiej niż współczesnej
nagrywarki DVD.

> Co jest takiego szczegolnego jesli chodzi o NEC-a?

DVD-RAM, LabelFlash, zwraca PIE i PIF. :)

> A jak z ewentualna awaryjnoscia. Chociaz to pytanie pewnie przydaloby sie do
> jakiegos serwisu skierowac..

Właśnie, takich pytań raczej nie ma sensu zadawać - odezwie się kilku
zadowolonych userów i jeden nawiedzony krzykacz, który miał pecha i
będzie jechał po całej firmie w "zemście" za swój przypadek. :)

# /George Orwell - Rok 1984/