Re: Ułamany pin w złączu IDE na dysku

Autor: Last Wisimulacha <dnkontaktWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Wed 13 Sep 2006 - 11:34:21 MET DST

panie Radzio, nie chce mi sie z panem walczyc, i szczeze mowiac i tak pana do
niczego nie przekonam, mam nadzieje ze mial pan kiedys
amige1200+dhh3,5" (uszkodzonego) i programowal pan bezposrednio kontroler spod
assemblera i widzial co kontroler zwracal i co sie dzialo z dyskiem. kiedy dysk
nawet nie chcial odpowiedziec to i tak dostawalem informacje, a skoro jak pan
twierdzi kontroler byl odlaczony (zdarzalo sie i tak) to nie powinienem nic
dostac spowrotem. i bede twierdzil nadal, ze panskim hostadapterem steruje sie
urzadzeniem o nazwie dysk twardy, wiec host adapter rontroluje dysk twardy i
nazywa sie kontrolerem urzadzen wymiennych. i koniec i kropka. dalsza rozmowa
jest bez sensu, pan ma troche racji i ja tez, ale w koncu skoro dysk jest
urzadzeniem przylaczajacym, to on niczego nie kontroluje poza soba, a obsluga
na mobo kontroluje te urzadzenia, wydaje im rozkazy i monitoruje przepustowosc
szyny magistrali ide. wiec nawet gdzy dysku nie ma podlaczonego do jakiegos
kanalu mozna nadal uruchomic i pracowac na komputerze. i polecam sie zaglebic o
metodzie podlaczenia 4 hdd na jednej tasmie ide w amidze, dlaczego tego nie
mozna zrobic na pc? przeciez podobno kontroler jest na hdd? nie jest tak do
konca i dobrze pan o tym wie, poniewaz te same napedy juz pod pc nie beda w ten
sposob dzialac.