Re: Kompresja mp3

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Mon 11 Sep 2006 - 11:26:44 MET DST

Pasiu napisał(a):
> Witam mam pytanie o utrate jakosci dzwieku podczas kompresji mp3. Podaje
> konkretny przyklad:
> Jesli nagram utwor w postaci mp3 na plyte audio, potem z tej plyty audio
> zrippuje ten sam utwor na dysk do mp3, znowu nagram go jako audio i znowu
> zrippuje do mp3 i tak kilka razy, to czy faktycznie po kilku takich cyklach
> dzwiek bedzie duzo gorszy czy ta kompresja nastepuje tylko raz ?

Wydaje mi sie, ze najwieksza degradacja danych nastepuje po pierwszej
kompresji - potem tez ale nie tak znaczaco (zakladajac, ze rippowanie do
mp3 bedzie ciagle z tym samym bitrate'm). Poza tym skompresowana muzyka
charakteryzuje sie zawsze podcietym pasmem powyzej 10kHz (nawet jesli z
tekiej mp3 zrobisz znowu adudio to i tak ta zapasc w gornym pasmie
wystepuje).

Pzdr, OMSON

--
Pesymista widzi ciemny tunel.