Re: Kompresja mp3

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 11 Sep 2006 - 19:17:36 MET DST

"Pasiu" <pasiuWYTNIJTO@op.pl> wrote in message
news:5464.00000006.450528a6@newsgate.onet.pl...
> Witam mam pytanie o utrate jakosci dzwieku podczas kompresji mp3.
> Podaje
> konkretny przyklad:
> Jesli nagram utwor w postaci mp3 na plyte audio, potem z tej plyty
> audio
> zrippuje ten sam utwor na dysk do mp3, znowu nagram go jako audio i
> znowu
> zrippuje do mp3 i tak kilka razy, to czy faktycznie po kilku takich
> cyklach
> dzwiek bedzie duzo gorszy czy ta kompresja nastepuje tylko raz ?

Bedzie gorszy, kazde przejscie enkodera/dekodera spowoduje degradacje
dzwieku - za kazdym razem powstaja znieksztalcenia ktore sie kumuluja -
proces kompresjie/dekompresji nie jest odwracalny -
kompresja/dekompresja nie odbywa sie z dokladnoscia do bitu (poza
kompresorami bezstratnymi rzecz jasna gdzie oba procesy sa wymienne i to
z definicji)