Restarty i bad sector

Autor: KaJak <jkaz[delto>
Data: Sat 09 Sep 2006 - 22:45:33 MET DST

Witam Wszystkich
            Prosze Was o opinie i radę , otóż wraz z kumplem głowimy sie
    nad takim problemem: jego synalek(przyparty do muru) powiedział
    że wyłączył komputer poprzez wyciągnięcie wtyczki z gniazdka
    podczas gdy w czasie gry w pewnym momencie zawiesił sie i
    przestał reagować.
        [Konfiguracja: Płyta-GIGABYTE GA-K8NF-9,
    HDD-SATA 7200/SAMSUNG 250GB, DDR 2x512 CORSAIR Dual Ch,
    Grafika: ASUS GeForce 7600 512, DVD NEC-SYSTEM:XP SP2].Dysk
    podzielony na partycje NTFS:podst.- 20GB-reszta rozszerzona
    z trzema logicznymi-50/75/75GB]
  Po tym system juz sie nie uruchomił-za każdym razem przy ładowaniu
  następował restart i powrót do ekranu z opcjami uruchamiania
  (normalnie, awaryjny itp.). Próba naprawy systemu z płytki
  instalacyjnej nie udawała się, gdyż w instalatorze nie pojawiała
  sie wogóle ta opcja, tak jakby instalator nie wykrywał
  istniejacego juz tam systemu. Po wejśćiu do konsoli odzyskiwania
  systemu "R" i sprawdzenie dysku chkdsk /p /r -wyświetla sie, że
  został znaleziony i naprawiony jeden błąd. Partition Magic 8.05
  przy sprawdzaniu poszczególnych partycji wywalał komunikaty:
  "partition iproperly dismunted" oraz "File table backup mismatch".
  Przy użyciu tego programu, usunąłem i na nowo utworzyłem partycję
  podstawową o tym samym rozmiarze, oraz zmieniłem rozmiar
  wszystkich partycji logicznych-ujmując po 5GB z dwóch ostatnich i
  dodając te 10GB do pierwszej logicznej. Po tych zabiegach PM juz
  nie znajduje błędów, ale postanowiłem sprawdzić dysk innymi
  narzedziami. Ranisch P. przy sprawdzaniu dysku (surface test)
  znalazł bad block w 11,810,207 sectorze-735 cyl. Potwierdził to
  test programem Specjal FDisk, który tez znalazł bad block w 735
  cyl.
I w związku z pow. mam pytanie, czy wyglada to na fizyczne
uszkodzenie dysku i czy mozna to naprawić?, czy też, jest to do
naprawienia błąd logiczny?.. Dodam że sprzęt jest na gwarancji,-ma
niecałe 4 m-ce a więc, czy ten błąd dysku, który wykazały wymienione
programy, byłby powodem aby zgłosić jego uszkodzenie? i jeszcze
jedno pytanie czy to wyłączenie (wtyczka), mogło być tego
przyczyną?..