Re: Czy komuś padł procesor ze starości? takiegop

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 09 Sep 2006 - 10:15:02 MET DST

Mariusz Kruk napisał(a):

> Oba szifty, żeby przejść w tryb "E" i potem shift-z.

Tak z ciekawości... Pamiętasz do dzisiaj całą klawiszologię Spectrum,
miałeś okazję sobie niedawno to przypomnieć, czy wygooglowałeś? :)

> A ja wolałem tak. Kwestia gustu.

No wiesz, jak człowiek się już przyzwyczaił... Mogło się mieć wrażenie,
że rzeczywiście jest szybciej gdy naciskało się klawisz i wskakiwało
całe słowo kluczowe. Zwłaszcza przy tej gumowej klawiaturze, która nie
była przyjazna względem ludzi potrafiących szybko i bezwzrokowo pisać.
:) Mimo wszystko teraz jestem pewien, że na Commodore, Atari czy
Amstradzie pisanie szłoby o wiele szybciej - tam była klawiatura taka
jak z PC (no, z drobnymi różnicami w układzie klawiszy) a więc na dobrą
sprawę user uczył się już czegoś, co było mu później potrzebne -
sprawnego pisania na klawiaturze. Tymczasem jak to wyglądało na ZX
Spectrum? Przez kilka lat doszło się do wprawy w kożystaniu z tych
gumowych klawiszy wprowadzających całe słowa, a potem przesiadało się na
Amigę, Atari ST czy PC i trzeba było zapomnieć o tych wszystkich
przyzwyczajeniach. Amstradowcy nie mieli tych problemów, bo dla nich
przesiadka na PC była łatwa i przyjemna. Podobna klawiatura, podobna
filozofia obsługi, podobny system operacyjny itp. :)

# /George Orwell - Rok 1984/