Re: Czy komuś padł procesor ze starości?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 09 Sep 2006 - 10:24:08 MET DST

Rafał Bartoszak napisał(a):

> Temat niedawno wałkowany, a C128 oczywiście też obsługiwał CP/M.

ZX Spectrum, z zewnętrzną stacją dyskietek (która notabene była sama w
sobie komputerem AFAIK) też to potrafił. :P

> I to było najlepsze: połączenie najbardziej kultowej 8-bitowej platformy
> do gier (C64) z najlepszym, powszechnie dostępnym 8-bitowym systemem
> operacyjnym (poza Apple), i całym dostępnym na niego softem. Żaden inny
> komp tego nie umożliwiał.

C128 to na dobrą sprawę dwa komputery w jednym, korzystające ze wspólnej
pamięci oraz I/O. Trochę jak Amigi z kartą procesorową x86 robiące za
peceta. :)
Z grami na Amstrada wcale nie było chyba tak źle. Bawiłem się kiedyś
emulatorem i grafika naprawdę na przyzwoitym poziomie jak na tamte
czasy. Poza tym to był już komputer półprofesjonalny, monitor w
zestawie, solidna klawiatura, wbudowana stacja dyskietek, dobry system
operacyjny. Nadawał się do pisania tekstów... Taka ośmiobitowa namiastka
IBM PC. BTW ostatnio na forum cconline był wątek o przeróbkach -
użytkownicy wymienili stację dyskietek 3" na 3,5" (łatwo przenosić pliki
między PC), poza tym istnieje adapter do HDD (nie wiem jak wygląda
kwestia obsługi z poziomu CP/M, może jakaś zmodyfikowana wersja z
obsługą dysku, jak rodzimy CP/J?), nie wiadomo mi nic odnośnie adaptera
do ethernetu, ale gdyby był, to pewnie też możnaby parę rzeczy na nim
zrobić. :)

# /George Orwell - Rok 1984/