Re: Tani notebook dla studenta

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Wed 06 Sep 2006 - 13:07:12 MET DST

Dnia 06.09.2006 Baobam <baobam@o2.pl> napisał/a:

> Możesz zdradzić, gdzie go kupiłeś? Też jestem zainteresowany kupnem bez
> OSu. A nawet postawię na nim to samo co ty, bo przymierzam się już od
> długiego czasu. Ma niezłe parametry. Czy ma port szeregowy?

Model to: TU065PB
http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/99126
Kupiłem go w zaprzyjaźnionym sklepie gdzie dużo kupuje wogóle, więc
mogłem trochę potargować ;) niestety w tym względzie nie pomogę.
Portu szeregowego brak, równoległego też, to już nie ta epoka :)
Cieszy mnie np port SD bo mam takie karty do Palma (Tungsten) i
port pcmcia (przjściówka do CF za 30zł) bo mam takie karty w
aparacie, zresztą eos 350 i a65 zostały bez problemu znalezione przez
pakiet gphotofs i podmontowane bez problemu, więc bez
przejściówki z kabelkiem też idzie.
Nie było najmniejszego problemu z komunikacją bt, telefon se t630,
palm, komp stacjonarny z winxphe, obex, dialup do inetu po gprs,
praktycznie wg instrukcji na wielu stronach www poszło od ręki
(pewnie graficzne frondendy tez bez problemu by sobie poradziły,
ale jak coś sam ustawie to wiem co i jak, a to był pierwszy bt
jaki stawiałem na linuxie więc chciałem obcykać jak to się je, ale
też już dużo miałem poustawiane np profile w telefonie).
Nie mogłem sprawdzić kamery (canon m830), bo nie mam kabla fw (małe
to małe), połączyłem jedynie lapka z windą (bo mam kabel z 1 małym
gniazdkiem) i się poznajdywały, więc raczej też nie sprawi to
problemu.
Karta i945 ma wsparcie w xorg więc bez problemu pełna rozdzielczość
przez natywny sterownik (powergame ta karta nie jest ale desktop 2d czy
dvd, divx, xvid, mpeg, to nie ma na nią bata). Kernel nie ma wsparcia do
dobrej konsoli na fb, ale osobiście wolę tą na vga=normal 80x25, więc
nie robiem nic ponad xorg w kwestii grafiki. Zmiana trybu jest
błyskawiczna (to nie monitor z przekaźnikami ;) więc jest ok.
Potrzebna jest jedynie łatka na aspekt 16:10, ale jest z pakiecie debiana,
więc kwestia pobrania (bez niej xy chodzą na 1024x768).
Wbudowane wifi niestety po ndiswrapper, kod dla karty w kernelu
jest, ale nie działa (chyba jakiś inny submodel). Co nie zmienia
faktu że zwykła komunikacja działa i nie sprawia problemu, mam
zasięg w całym domku (2 kondygnacje) i w części ogrodu na ad-hoc
na dektopowej antence z 2 strony, więc nie narzekam. Do wardrivingu
i tak trzeba czegoś lepszego z zew gniazdkiem antenowym itp, ale
nie o to mi zabiega ;)
Jakbyś potrzebował /proc/config.gz, /etc/modules, xorg.conf itp to napisz,
nie ma problemu. Nie lubię autodetekcji sprzętu co start ;) poco ma
się to samo mielić co chwila.
Bardzo dużo informacji jest na wikithing, praktycznie wszystko
z thinkpadów programowo działa na serii n100 (podejrzewam że
mają tą samą mb ;) i w wielu miejscach gdzie lapek sięga do hardware
przedstawia się jako lenovo tp 61. Jedynie sprawy związane z klawiaturą
są inne (podejrzewam że inne scankody dla guzików multimedialnych).

***         http://jeep.comm.pl         ***
*** rtg  project  http://gg.overwap.net ***