Re: Tani notebook dla studenta

Autor: Baobam <baobam_at_o2.pl>
Data: Wed 06 Sep 2006 - 13:30:48 MET DST

Dnia Wed, 6 Sep 2006 11:07:12 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski napisał(a):

> Model to: TU065PB
> http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/99126
Dzięki za link. Chyba się skuszę. Czy możesz tylko jeszcze napisać jak jest
realizowana gwarancja. Czy w sklepie w którym kupiłem, bo wtedy musiałbym
wysyłać go pocztą, czy też w jakimś zewnętrznym serwisie Lenovo. Wiem, że w
np. hp są serwisowane zewnętrznie a jak Lenovo?
> Kupiłem go w zaprzyjaźnionym sklepie gdzie dużo kupuje wogóle, więc
> mogłem trochę potargować ;) niestety w tym względzie nie pomogę.

> Portu szeregowego brak, równoległego też, to już nie ta epoka :)
Wiem, ale zawsze może się przydać np. do podłączenia programatora czy
czegoś w tym rodzaju, no ale to mogę podłączyć pod peceta.

> Cieszy mnie np port SD bo mam takie karty do Palma (Tungsten) i
> port pcmcia (przjściówka do CF za 30zł) bo mam takie karty w
> aparacie, zresztą eos 350 i a65 zostały bez problemu znalezione przez
> pakiet gphotofs i podmontowane bez problemu, więc bez
> przejściówki z kabelkiem też idzie.
To też jest dla na plus ponieważ mam karty SD w aparacie.

> Nie było najmniejszego problemu z komunikacją bt, telefon se t630,
> palm, komp stacjonarny z winxphe, obex, dialup do inetu po gprs,
> praktycznie wg instrukcji na wielu stronach www poszło od ręki
> (pewnie graficzne frondendy tez bez problemu by sobie poradziły,
> ale jak coś sam ustawie to wiem co i jak, a to był pierwszy bt
> jaki stawiałem na linuxie więc chciałem obcykać jak to się je, ale
> też już dużo miałem poustawiane np profile w telefonie).
Z GPRS-u też zamierzałem czasem korzystać. Jeszcze tylko antena do GPS-u i
można jechać :D. Ciekawe tylko, czy można kupić jakąś ładowarkę
samochodową. Muszę poszukać, bo też by mi się przydała.

> [...]
> to małe), połączyłem jedynie lapka z windą (bo mam kabel z 1 małym
> gniazdkiem) i się poznajdywały, więc raczej też nie sprawi to
> problemu.
> Karta i945 ma wsparcie w xorg więc bez problemu pełna rozdzielczość
> przez natywny sterownik (powergame ta karta nie jest ale desktop 2d czy
> dvd, divx, xvid, mpeg, to nie ma na nią bata). Kernel nie ma wsparcia do
> dobrej konsoli na fb, ale osobiście wolę tą na vga=normal 80x25, więc
> nie robiem nic ponad xorg w kwestii grafiki. Zmiana trybu jest
> błyskawiczna (to nie monitor z przekaźnikami ;) więc jest ok.
Lubię SVGA Text Mode :) Ale pewnie nie pójdzie, bo ostatnia karta na której
udało mi się to uruchomić do GeForce 3. Poza tym jako wm będzie fvwm, więc
nie będzie to bardzo go obciążało.

> Potrzebna jest jedynie łatka na aspekt 16:10, ale jest z pakiecie debiana,
> więc kwestia pobrania (bez niej xy chodzą na 1024x768).
> Wbudowane wifi niestety po ndiswrapper, kod dla karty w kernelu
> jest, ale nie działa (chyba jakiś inny submodel). Co nie zmienia
> faktu że zwykła komunikacja działa i nie sprawia problemu, mam
> zasięg w całym domku (2 kondygnacje) i w części ogrodu na ad-hoc
> na dektopowej antence z 2 strony, więc nie narzekam. Do wardrivingu
> i tak trzeba czegoś lepszego z zew gniazdkiem antenowym itp, ale
> nie o to mi zabiega ;)
O, to u mnie będzie spokojnie działało.

> Jakbyś potrzebował /proc/config.gz, /etc/modules, xorg.conf itp to napisz,
> nie ma problemu. Nie lubię autodetekcji sprzętu co start ;) poco ma
> się to samo mielić co chwila.
A dziękuję, jak wybiorę ten model i będę miał jakieś problemy
konfiguracyjne, to napiszę z prośbą o niektóre pliki.

> Bardzo dużo informacji jest na wikithing, praktycznie wszystko
> z thinkpadów programowo działa na serii n100 (podejrzewam że
> mają tą samą mb ;) i w wielu miejscach gdzie lapek sięga do hardware
> przedstawia się jako lenovo tp 61. Jedynie sprawy związane z klawiaturą
> są inne (podejrzewam że inne scankody dla guzików multimedialnych).
Dziękuję za tak szczegółowy opis i informacje. Przepraszam za częsste
odejścia od tematu -- naprawdę nie chciałem :D. Pozdrawiam.

--
Pozdrawiam,
Baobam