Re: Marzy mi się laptop...

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Sun 03 Sep 2006 - 18:42:59 MET DST

> moze qtek 9000 albo 9600.
> Napisz jakie masz wymagania.

Obejrzałem sobie tego Qteka - już prawie to jest TO. W moich oczach
niepotrzebnie łączy się funkcje telefonu, GPSa i komputerka w jednym, ale
zdaję sobie sprawę, że taki jest trend na rynku. Co do parametrów
"komputerowych" - mam nieznacznie wyższe wymagania.

Nie podchodząc do tego po inżyniersku, a tak na szybko, wyobrażam sobie, że
taki komputer powinien mieć:
- mały rozmiar całkowity rzędu wielkości zeszytu B5, lub nawet A5;
- ekran o rozdzielczości nie mniejszej niż 800x600, najlepiej 1024x768 - lub
coś pośredniego, np 1024x576 (16:9);
- bardzo niski pobór prądu, który umożliwoałby na baterii pracę przez co
najmniej 8-10 godzin, a najlepiej z 16 godzin;
- brak odtwarzacza CD/DVD, za to czytnik kart pamięci;
- dysk twardy też mógłby być zastąpiony czymś mniej prądożernym - jakąś
wewnętrzną pamięcią typu Flash;
- wymagany jest dostęp do internetu - bezprzewodowy oraz z udziałem sieci
komórkowej;
- procesor i pamięć na tyle wydajne, żeby dało się pracować z nowoczesnymi
stronami internetowymi i małymi wersjami aplikacji biurowych (wydaje mi się,
że pełny Excel chyba nie miałby szans na tym ruszyć, ale jeśli tak - byłaby
to znakomita wiadomość).

To tyle tak na szybko.

Jeszcze raz podkreślę - taki komputer miałby być "przedłużeniem" komputera
używanego do pracy w biurze/domu, a nie ma go zastępować. Wymiana danych
między obudwoma komputerami może zachodzić przez karty pamięci lub przez
bezprzewodowe połączenie peer-to-peer.

Pozdrawiam
MN