Złóżcie mi komputer :-)

Autor: PM <pimak_at_gazeta.pl>
Data: Thu 31 Aug 2006 - 13:56:21 MET DST

Witam.

POtrzebuję kompa dla córki (7-lat) z opcją udostepniena go mnie.
za jakies 1800PLN
ja to widze tak:

dysk : 250 Barracuda 7200.10 16MB cache
nagrywara : BenQ 1655
obudowa : powiedzmy, że LOGIC Q5 (nie wiem czy z wbudwanym zasilaczem czy
tez osobno - pomóżcie- czy ten wbudowany jest ok ? - na komputroniku niby go
chwalą)
jesli zasilacz oddzielnie to pewnie jakiś topower 400 P5 itd.

No i teraz :
Komputera pod względem płyty/procesora nie będę chyba zmieniał przez jakieś
2-3 lata więc
nie jestem zdecydowany czy AM2 czy 939 (bo po dwóc-trzech latach to i tak
może sie okazac , że AM2 jest stareńkie)

Córka będzie tego używała do grania/rysowania/nauki.

Ja będe używał do grania - ale nie w jakies najnowsze gry - głównie jakies
wyścigi/może jakieś strzelanki
a w większości to jakies tetrisy(żona) pasjanse (co sie da pograć max .10
minut - bo na więcej mi szkoda czasu)
OPrócz tego - obróbka zdjęć, filmów - MUSI BYĆ FIREWIRE !
No i standardowo - muzyka, filmy (dvix, dvd, może hdtv).

Czy np grafika wbudowana w płytę
ASUS m2npv-vm (6150) sprosta temu zadaniu ?
czy
kupic osobną - wtedy to
by było Gigabyte GeForce 7300GT 256 silent pipie itppp..

Myślę, że Procesor AMD 64 3000+ - będzie wystarczający.
Spróbuje go troche podkręcac, więc dobrze by było , żeby płyta to
umożliwiała.

Doradźcie , prosze Płytę do ww. zastsowań (zarówno s939 jak i AM2)
jak z osobną grafiką to
z AM2 myślałem o Gigabyte M55S-S3 , myślałem tez o DFI NF ultra M2 - ale
wolałbym cos co nie ma wiatraka na chipsecie (bo ten z DFI podono hałasuje).
a może coś innego?

A może jakąś z s939 (jaką?)

Pamięci będzie 1G B - powinno wystarczyc - w razie czego później sie dołoży.

AAA i jeszcze jakąś dobrą i niedrogą kartę WiFi
Jak to widzicie ?
Dzięki i pozdrawiam
 Piotrek