Re: Złóżcie mi komputer :-)

Autor: none <_at_(none)>
Data: Thu 31 Aug 2006 - 21:03:12 MET DST

PM wrote:
> Witam.

> dysk : 250 Barracuda 7200.10 16MB cache

Bardzo udany model.

> jesli zasilacz oddzielnie to pewnie jakiś topower 400 P5 itd.

Może raczej jakiś Modecom ATX2.0, Chieftec lub Fortron? Z 12 cm
wentylatorem, żeby było ciszej.

> nie jestem zdecydowany czy AM2 czy 939 (bo po dwóc-trzech latach to i tak
> może sie okazac , że AM2 jest stareńkie)

AM2 używa pamięci DDR2, więc nie będzie problemów z rozszerzeniem w
przyszłości. DDR1 będzie już powoli wycofywane z produkcji.

Jeżeli mimo wszystko zajdzie potrzeba wymiany procesora, to AM2 będzie
miało duży wybór łatwo dostępnych 2, a może nawet 4 rdzeniowych, w
technologii 65 nm (od grudnia 2006) a procesory do s939 nie będą już
produkowane.

> Ja będe używał do grania - ale nie w jakies najnowsze gry - głównie jakies
> wyścigi/może jakieś strzelanki

Teraz gry są bardzo tanie. Za 20-25 zł kupisz w hipermarkecie grę, która
zarżnie kartę graficzną za 300 zł. Np. Far Cry, Spellforce itd.

Z kart do starych gier - teraz są wyprzedaże Radeonów X700 i X800 na
allegro.

> Doradźcie , prosze Płytę do ww. zastsowań (zarówno s939 jak i AM2)

Z zasady polecam płyty "duże", tzn. pełny ATX z dużą liczbą złącz na
karty. I żeby miała co najmniej 1 wolny (po włożeniu karty grafiki) slot
PCI-Express pełnowymiarowy mechanicznie.

> Pamięci będzie 1G B - powinno wystarczyc - w razie czego później sie dołoży.

Na razie pamięci są bardzo drogie. Faktycznie nie warto tutaj szaleć.