Re: kt600 synchronicznie czy asynchronicznie

Autor: Henry\(k\) <henrico8_at_op.pl>
Data: Thu 31 Aug 2006 - 13:46:08 MET DST

Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości
news:9pdnmt929rfn.dlg@smutas.org...

> Wszystkie benchmarki? ;P

Jakoś tak wyszło że wszystko, najbardziej widoczne było w Sandrze i
Evereście jeśli chodzi o pasmo pamięci (nie czas dostępu).

> Zaletą synchronicznego FSB przy szybszej pamięci jest możliwość
> zmniejszenia jej opóźnień. Poeksperymentuj z ustawieniami i nie sugeruj

No właśnie, dla 200MHz CL był 3, dla 166MHz - CL=2.5
Więc liczymy czas opuźnień dla dwóch opcji DDR400 i DDR333:
t=1/200MHz * CL3 = 15ns
t=1/166MHz * CL2.5 = 15ns

no faktycznie... różnica...

W praktyce niewiele, ale na kożyść DDR400 było.
Zaznaczam że chipset KT600. Na wcześniejszych zdaje się lepiej było mieć
synchronicznie.

Pozdrofka

--
Henry(k)