Re: DDR2: Latency vs. predkosc - co ma wieksze znaczenie dla Core 2 Duo E6600

Autor: Tomek <tomekkNOSPAM_at_WYTNIJimpakt.pl>
Data: Thu 31 Aug 2006 - 08:17:29 MET DST

> <micz81@yahoo.com> wrote in message
>
> Stąd pytanie: co mnie czeka jeśli użyję modułów których nie ma
> na liście QVL? (mam na myśli nawet moduły markowe, ale nie
> pojawiające się na liście)

Zwróć uwagę, jakie minimalne napięcia wymagane są przez moduły DDR2, które
chcesz kupić i czy Twoja płyta jest w stanie chociaż takie napięcia podać.
Ostatnio ASUS daje d..y pod tym względem i na niektórych płytach (np. M2N-E)
jest z tym problem, ponieważ max napięcie to 1,95V a niektóre moduły np.
Patriota wymagają co najmniej 2,1 - 2,2 V.
Może się okazać, że kupisz wypasione DDR2 800Mhz z niskimi timingami a będą
działać tylko jako 533.

Pod tym względem bodajże na pewno Geil Ultra ma w specyfikacjie minimalne
napięcie 1,8V, więc te powinny pasować.

Pozdro.
Tomek