Re: DDR2: Latency vs. predkosc - co ma wieksze znaczenie dla Core 2 Duo E6600

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Thu 31 Aug 2006 - 00:03:18 MET DST

Dnia 30 Aug 2006 11:59:30 -0700, micz81@yahoo.com napisał(a):

> Czyli generalnie podsumowując - chyba lepiej się nastawić na 800 MHz
> i CL5? :) (wiecie - muszę wydębić od Was konkretną, najlepiej
> jednogłośną poradę :))

raczej tak

> [...]
> P5B Deluxe(http://www.asus.com/999/download/products/1295/1295_10.pdf)
> i tego jest tam niezmiernie mało!!! Spodziewałem się conajmniej
> kilkudziesięciu modeli, a tu ledwie garstka! Poza tym w polskiej
> rzeczywistości pozostaje mi właściwie tylko wybór pomiędzy
> Kingstonem a Corsairem, bo pozostałe marki wymienione na liście są
> niedostępne na naszym rynku (Micorn, Infineon, A-Data, Crucial,
> Apacer, Hynix... - pierwszy raz widzę te nazwy.)
> Stąd pytanie: co mnie czeka jeśli użyję modułów których nie ma
> na liście QVL? (mam na myśli nawet moduły markowe, ale nie

a-data i hynix są dostępne na naszym rynku. Apacer pewnie tez, jako że
widziałem ich pamieci DDR. Z crucialem może być problem, tak samo jak z
micronem i infineonem - moduły na kostkach infineona i microna są
produkowane przez wiele firm. Listą QVL nie musisz się przejmować -
wystarczy kupić moduły na kostkach występujacych na liscie QVL, czyli
jeżeli dobrze działał jakiś moduł na kostkach elpida 6E-E, to dowolny inny
moduł na tych kostkach też zadziała OK. Najtańsze moduły DDR800 dostępne w
Posce to twinmos twister - bez problemu działają z P5B deluxe - są na
elpidach. Nieco drożej dostaniesz Geile Value DDR800 cl5 - też na elpidach.
Są jeszcze geil ultra CL4 - też dosyć tanie jak na DDR800. Chyba nic
droższego nie trzeba.

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG:3274013
http://www.in4.pl/               mail:nospam_mach82_xl_at_wp.pl_nospam