Re: Tuner TV USB, kupuję, testuję, opowiadam - WinFast PalmTopTV

Autor: Franciszek Sosnowski <news_at_fran.pl>
Data: Tue 29 Aug 2006 - 16:52:00 MET DST

Dnia Mon, 28 Aug 2006 15:15:05 +0200, Leszek K tak nawijal:

> Zdecydowanie wszystkie te
> układy mają sprzętowy enkoder mpeg2. W wielu programach mogę go nawet
> wyłączyć i zobaczyć jak znacznie wzrasta zapotrzebowanie na moc procesora.

W ktorych sie da? Nie spotkalem sie z zadnym dotychczas, ktory by
sie zajaknal o takiej mozliwosci.
Jedyne rozroznieniem bylo otrzymywanie dwoch zrodel: legacy TV,
ktore moglem procesowac (np.) virtualdubem, oraz legacy DV, ktore
bylo (wg zadanych parametrow) odpowiednikiem strumienia DV z kamer.

> Pierwsze linki jakie mi wrzuciło google.
> http://www.benchmark.pl/r.php?file=http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/tunery_TV/Wonder2006.html

Nie widze tutaj - oprocz naglowka, gdzie hurtem wymieszano
wszystkie odmiany sprzetowosci i kierunkow - o tym, by byl
to sprzetowy kompresor.

> http://twojepc.pl/artykuly.php?id=aiw_9800_se&strona=8

<cyt> "Możemy nie tylko odciążyć, w pewnym stopniu, procesor
(ok. 20%) kompresją MPEG </cyt>

20% na pIV 2.4GHz? U mnie (p3 500) tez mam 20-procentowa roznice
jak zapuszcze BT829. I nie pisze tego 'z dupy' tylko wlasnie mam
BT829 jako kamerke (wiem, perly przed wieprze) internetowa.

BTW sorry, ale badanie sprzetu na podstawie sredniej wymruganej
przez taskman windowsowy to jest zalosne.

Swoja droga ja bym raczej zrzucil te 20% na fakt, ze wyswietlanie
obrazu w okienku leci overlayem.

> http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1562_5.html

Jedyny tekst, z ktorym bylbym sie w stanie zgodzic, gdyby nie
jeden szczegol: nie da sie zakodowac, uzywajac t200, wg H.264.
Wiec dlaczego pisza to w akapicie encoding? Czyzby pomylka?

Z drugiej zas strony:
http://www.hothardware.com/printarticle.aspx?articleid=787
(koniec pierwszego paragrafu)

Ja mimo wszystko bardziej jestem sklonny wierzyc producentowi,
ktory nigdzie (przynajmniej ja nie znalazlem) nie chwali sie
_kompresja_ mpegu 2 na t200.
I nie mowie o przerzuceniu takich zadan jak soap'ki, czy cropy,
bo to jest preprocessing, a nie tworzenie na zadanych parametrach
ustandaryzowanego i skompresowanego strumienia mpeg.

I w koncu finalnie: dlaczego zrzut do mpeg2 @ 8Mbps z wlaczonymi
wszystkimi predykcjami, kodowaniem na poziomie I+10*BBP wciaz
zabiera (jak juz lecimy parametrami taskmana) ok 70-80% p3 1GHz?
No przeciez chyba nie bierze tego sam transport 2MBps z portu i
wpisanie tego na dysk scsi.

Mowie o oryginalnym oprogramowaniu dostarczonym przez producenta.

--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...