Re: jaki system do Pentium II

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 29 Aug 2006 - 11:41:44 MET DST

- napisał(a):

> Na PII350 (100FBS) 64MB RAM nie nazekalem mocno na WindowsXP Home przy
> pisaniu, www i gg.

ROTFL! Na sam Windows XP po uruchomieniu zajmuje prawie całą pamięć 256
MB, tak, że nawet otwarcie okienka powoduje odwołanie do swapa.
Nieustanne mielenie dyskiem, mulenie systemu... Ci, którym wydaje się,
że na 64 czy 128 MB RAMu XP pracuje znośnie, chyba nie widzieli do w
akcji przy 512 MB czy 768 MB jak u mnie - wtedy dopiero potrafi rozwinąć
  skrzydła i można na nim NORMALNIE pracować...

> Ale uruchamianie kilku rzeczy na raz (Word + www + poczta...)
> zaczynalo mielic i potrzeba bylo cierpliwosci ;)

No właśnie i o tym mowa, bo tego nie można nazwać wygodną pracą, a
przecież mowa o normalnych, biurowych aplikacjach! U mnie były problemy
z nagrywaniem DVD przy 256 MB z powodu ciągłych odwołań do swapa!!!!
Przy tego typu zastosowaniach wbrew temu co się sądzi newralgicznym
punktem jest ilość RAMu, a nie moc procesora...

> Niby to o 16MHz wiecej, ale nie wiem jak na to wplynie 66FBS, no ale
> ramu wiecej...

wpłynie znacząco. Znaczna przewaga po stronie P2 350 MHz pracującego na
magistrali 100 MHz w porównaniu z 366 MHz dysponującym jedynie 66 MHz
magistralą...

> *Najlepiej samemu zobaczyc, czy taka szybkosc reakcji komputera
> odpowiadac bedzie.*

Przy takiej ilości RAMu (mówię o 128 - 192) radzę najlepiej wyłączyć
wszystkie graficzne bajery i sprowadzić interfejs graficzny do poziomu
w2k. Szkoda cennej pamięci na kolorowe okienka, kiedy brakuje jej do
ważniejszych celów...

# /George Orwell - Rok 1984/