Re: Dziwne objawy po podkręcaniu - co może być przyczyną???

Autor: Tomasz Pókała <tpokala_at_poczta.fm>
Data: Mon 28 Aug 2006 - 10:07:03 MET DST

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac.wytnij@o2.pl> napisał

> No, nie całkiem. O ile ja dobrze rozumeiem działanie biosu, to zła nastawa
> tkwi w pamięci c-mos biosu i zmiana (wgranie nowego) biosu jej nie
> dotyczy.
> Ale może nowemu biosowi nie zapasuje suma kontrolna, uzna że zamiast
> uruchamiać komp lepiej jest odesłać usera do nastaw i zrobi to, co ty
> oczywiście wykorzystasz :)
> Ale może też radykalna obsługa kości biosu w firmie zapewni ci wykasowanie
> pamięci c-mos? Co oczywiście ewidentnie by prowadziło do natychmiastowego
> odesłania do nastaw.
> [...]

Moja płyta ma single-BIOS, a kość mam Winbond W49F002 na podstawce PLCC32,
wiem, że NTG, ale z
http://boss.iele.polsl.gliwice.pl/pdf/Winbond/w49f002,p,t.pdf tego wynika,
że kość ma nóżkę RESET, czy za jej pomocą można zresetować zawartość
kości???? Jeśli tak, to jakie napięcie tam przyłożyć (aha strona 2 o ile się
nie myle, i duze powiększenie)

Pozdro
Tomasz Pókała