Re: Dziwne objawy po podkręcaniu - co może być przyczyną???

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_o2.pl>
Data: Mon 28 Aug 2006 - 09:25:31 MET DST

Dnia Mon, 28 Aug 2006 09:11:14 +0200, Tomasz Pókała napisał(a):

> he he, niestety ten Gigabyte ma wlutowany BIOS, ale czy dobrze rozumiem:
> wystarczy wgrać nowy BIOS (nawet nie nowy, tyle ze fabrycznie ustawiony)???
> I to na 100% pomoże, jeśli tak to wielki dzięki!!!

No, nie całkiem. O ile ja dobrze rozumeiem działanie biosu, to zła nastawa
tkwi w pamięci c-mos biosu i zmiana (wgranie nowego) biosu jej nie dotyczy.
Ale może nowemu biosowi nie zapasuje suma kontrolna, uzna że zamiast
uruchamiać komp lepiej jest odesłać usera do nastaw i zrobi to, co ty
oczywiście wykorzystasz :)
Ale może też radykalna obsługa kości biosu w firmie zapewni ci wykasowanie
pamięci c-mos? Co oczywiście ewidentnie by prowadziło do natychmiastowego
odesłania do nastaw.
I oto spłynęło na mnie natchnienie - podobno jakieś Gigabyty miały podwójny
bios czy coś takiego, może i twoja?

--
Jacek