Re: notebook - nowa bateria ktortko trzyma

Autor: marek <marxjousun_at_skasujpost.pl>
Data: Fri 25 Aug 2006 - 23:20:03 MET DST

Dnia Fri, 25 Aug 2006 18:54:02 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> Jaki to model Toshiby? Jaki procesor?

toshiba satellite pro L100-132
Celeron M 1,6, 512, 60 GB, WIFI (ale to mam wylaczone), ekran 15''

> Czy dysk twardy i wyświetlacz się wyłączają ładnie jak
> powinny?

yep

> 4.4 Ah, Barton 2600+m, 512 MiB RAM, WiFi PC-Card.
> Czas pracy od 2 h (intensywna) do 3 h (stukanie tekstu
> w edytorze HTML bez pracy dysku twardego - pliki składo-
> wane na serwerze sieciowym przez WiFi).

u mnie czas pracy godzina, w porywach 70 minut

> Efektywny czas pracy licząc chwilowe odejścia od kompu-
> tera wiążące się z wyłączeniem wyświetlacza oraz dłuższe
> przerwy z suspendem może dojść do 4-5 h.

nie mam takich sytuacji, albo sa to rzadkie przerwy ok 5 minutowe.

> To zależy od procesora i konfiguracji oraz np. używania
> sieci WiFi. Na przykład na Celerona M z aktywnym WiFi
> byłoby to względnie normalne (zależy jeszcze czy częstot-
> liwość jest obniżona).

No wlasnie!
Mam program RMCLOCK ktory obniza taktowanie z 1,6 GHz na 400 MHz
Rzeczywiscie obniza, bo czuje, ze wszysko sie slimaczy, jednak czy obniza
tez napecie ? Czy przez to zuzycue energii jest faktycznie nizsze ?
O co w tym chodzi.
Czy ten program to nie jest przypadkiem taka sama bajka jak z
"optymalizatorami pasme internetowego" czy magicznymi zwalniaczami pamieci
?

Znalazlem programik RMCLOCK ktor