Re: Tunery TV na USB - czy to w ogóle ma sens?

Autor: Mariusz <mariusz_ciszewski-beztego-_at_o2.pl>
Data: Fri 25 Aug 2006 - 12:55:58 MET DST

> Nie dziwota - skoro on musi przez to USB caly obraz przepchac, potem
> zdekodowac i wepchac na vga. A USB to niczym IDE - zre proca az milo.

Pojawił się nowy wątek w tej sprawie, bo opisywany tuner bardzo dobrze
pracuje również z Duronem 1000+ (1 GHz) i to na, znienawidzonej przez
szerokie grono userów, płycie ECS K7S5A PRO! :-) Przynajmniej, jeśli chodzi
o odtwarzanie, bo z zapisem filmu na dysk jest już cieniutko (i stąd pewnie
owe minimalne wymagania na pudełki - 1.4 GHz). Prawidłowo zapisuje się tylko
z kodowaniem do VCD. Kodowanie do MPEG1, 2, a nawet próba zapisania
nieskompresowanego materiału (ok. 200 MB/min) powoduje przycinanie się
zgranego materiału .

Dodam, że tuner Kworld na PCI umożliwiał bezproblemowe zgrywanie filmu na
tej płycie głównej, do wszystkich formatów.

Problem mam jedynie z odpaleniem tunera na laptopie 850MHz z USB2.0
zewnętrznym, wkładanym do PCMCIA. Tam w ogóle nie mogę zobaczyć obrazu
(czarny ekran), i zacinający się szum audio. Obawiam się, że trudno będzie
odpalić jakiś tuner na tym laptopie :-( Ale cóż. W końcu to laptop do pracy.

> Moze jakies ChrisTV. Trzeba sie sporo nameczyc, zeby toto odpalilo,
> a potem zeby nie wieszalo sie, ale przyznam, ze zaczynam przekonywac
> sie do tego wynalazku. I nawet zapisuje do MPEGu.

Zapisuje, ale zdaje się, że jest do konwersja programowa w locie (chyba, że
się mylę).

> NV jest jedynie interfejsem bazujacym na systemowych
> handler'ach urzadzen i kodekach.

Acha, dobrze wiedzieć.

A do zgrywania, w takim razie, jaki soft polecasz?

pzdr
Mariusz