Re: Gigabyte

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 24 Aug 2006 - 20:56:10 MET DST

Gathor <nospam@wp.pl> wrote:

> Od kilku miesiecy zastanawiam się dlaczego płyty główne Gigabyte-a są
> ostatnio tak często kupowane.

            Tez mnie to zastanawialo: dlaczego czesto w sklepie ma sie wybor mobo
Gigabyte albo Gigabyte [ew. przetykane Asrockiem z tanich plyt] a z napedow
optycznych LG albo LG. Znajomy handlowiec po dluzszym wierceniu dziury w
brzuchu i dosc niechetnie wreszcie mnie oswiecil: dystrybutor gigabyte daje
hurtowniom dobry kredyt dlugoterminowy, a te chetnie biora te plyty w
wiekszej ilosci i maja je na stanie puszczjac dalej w kanal dystryybucyjny:
sa dostepne zawsze od reki to ludzie sie przyzwyczajaja. Ot i glowny a
zarazem nad wyraz prozaiczny powod takiego wyspu plyt gigabyte w PL: po
prostu dystrybutor ma glowe na karku, odwrotnie niz taki np: Pronox - to za
jego sprawka bardzo dobrych i niedrogich plyt Epoxa ze swieca teraz szukac
u detalistow.

> Czy ze względu na cene (bo tanie) czy ze wzgledu na jakość (bo dobre)

            jw. Gigabyte to taki solidny sredniak. Owszem ma fajne konstrukcje,
ale z drozszego segmentu: rzedu ~600 zl. Z tanszych plyt to tak sobie, choc
powoli to sie zmienia. Jak dla mnie duza wada Gigabyte bylo to, ze normalne
OC mialy tylko wyzsze modele plyt tego producenta, te z segmentu masowego
mialy niemilosiernie pociachane setupy - gigabyte w czasach SocketA byl
jednym z nielicznych producentow obok ECSa ktory np: nie udostepnial zmiany
mnoznika w setupie. Teraz jest lepiej i praktycznie kazda plyta musi mic
chocby podstawowe OC, ale tansze plyty gigabyte IMHO nadal maja dosc
okrojone setupy.

> Z tego co pamietam to Gigabyt nigdy nie był zbyt dobrą firmą w
> produkcji mobo Górowały nad nią Abit, Asus, EPOX.

            Tu sie zgodze: ot taka solidna podstawa bez spektakulrnych bajerow.
Ale jest juz lepiej, szkoda tylko ze w drozszych plytachm a nie tak jak u
Epoxa czy Abita nawet najtansze plyty mialy bardzo dobry setup.
Asus na S939 z NF4 jest dla mnie skreslony ze wzgledu na fatalnie
zaprojektowane, ponizej oficjalnego standardu zasilanie PCI na linii 5V,
przez co te plyty bardzo czesto palily sie przy SS2.

> Czy ktos może mi udzielić na to pytanie odpowiedz.
> A tak BTW poleccie fajna płyte do Athlona 64 3200+ s.939 (cena do
> 320zł) Pozdrawiam jak zwykle

            A zostawiasz sobie grafike na AGP czy od razu zmieniasz na PCI-E w
jednym podejsciu?

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl