Re: granie po wirless lanie

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 24 Aug 2006 - 21:03:20 MET DST
Message-ID: <Xns9829D6308CE28mbien@127.0.0.1>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

verba <verba@ooo.pl> wrote:

> Niewiem czy to odpowiednia grupa, ale po cześci myślę że tak\nie. Czy
> można bezstresowo grać po sieci WIRLESS LAN w dzisiejsze gry? Myślę tu
> o przepustowości 54Mbps....Wykonalna rzecz ?

            Lokalnie czy dostep do internetu po linku bezprzewodowym od WISP?
Jak lokalnie to przy poprawnie zestawionym laczu (brak konfliktow i
masowych powtorzen pakietow) nie ma sprawy, wystarcza az swiat zwykle IEEE
802.11b [11 mbps radiowo, ~600-800 KB w TCP/IP] bo licza sie opoznienia.
JEsli natomiast lacze bezprzewodowe jest od WISP to raczej zapomnij o czyms
innym niz jego lokalnie postawione serwery. Juz samo przelecienie przez
kolejne bezprzewodowe bridge w sredniej wielkosci sieci wprowadza spore
opoznienia, dodatkowo lokalny routing u WISP nie zawsze z kolejkow2aniem
pakietow i lagi do serwerow w internecie sa na tyle duze, ze uniemozliwiaja
normalna gre. Dodatkowo radio jest silnie asynchroniczne: w praktyce
szybkosc wysylania od klienta jest duzo mniejsza niz od ISP, chociazby z
tego wzgledu ze linku nie sa Point2Point a antena na AP musi objac spory
obszar zbierajac zaklocenia z innych sieci w efekcie czesto karta
radiowa/APC klienta musi kilkukrotnie powtarzac wysylanie pakietu.
 

-- 
Pozdrawiam, Michal Bien 
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl
#GG: 351722 #ICQ: 101413938 
JID: mbien@jabberpl.org
Received on Thu Aug 24 21:10:09 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 24 Aug 2006 - 21:51:34 MET DST