Re: i810 vs BX cd.

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 24 Aug 2006 - 08:12:22 MET DST

Mr.FX <mrfx@wla.pl> wrote:

> U mnie w firmie mamy serwery na Athlonach X2, Opteronach, PIII, PII
> i nawet gdzieś jakiś zwykły Pentium by się znalazł.

            A macie w firmie serwery na i810? :O
AFAIK TASK kiedys cos tak pokrecznego zamawial dla siebie od Optimusa
i wole nie powtarzac co o tym mowil czlowiek, ktoremu powierzono
administracje tym "cudem", bo moze jeszcze nie wszystkie dzieci spia.

> Nikt ich nie dzieli na "serwery" i "zabawki" dlatego, że w jednym jest
> Tyan z ECC, a w drugim Abit z PCI-e, albo że w jednym jest 8GB RAM, a w
> drugim 128MB. Taki np. serwer pogodowy do którego po rs'ie wpięta jest
> stacja TWI to "desktopowy" Compaq PII, który działa już z 6 lat i nic mu
> nie jest.

            OK, pomijam juz kwestie [nadmiarowych] zasilaczy, dyskow hotswap
i takie tam, ale widziales takiego Compaqa SFF na i810? Otoz raiser PCI/ISA
jest w nim mocowany na wcisk w specjalne zlacze i w zaden sposob nie
przykrecany. Teoretycznie od gory przytrzymuje go obudowa, ale raczej dosc
luzno. Tu wystarczy przejezdzajaca w poblizu ciezarowka czy tramwaj by taki
raiser stracil na chwile kontakt elektryczny czy nawet wyskoczyl z gniazda.
Nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie takie rozwiazanie w maszynie
produkcyjnej jest nie do zaakceptowania. Cos takiego moze byc co najwyzej w
serwerku-zabawce do sciagania danych czy niezobwiazujacego udostepnienia
kilku uslug, gdy w razie zwisu maszyny nic wielkiego sie nie stanie i do
takich celow wspomniane zaadaptowane na domowe serwerki desktopy sie
nadaja.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl