Tunery TV na USB - czy to w ogóle ma sens?

Autor: Mariusz <mariusz_ciszewski-beztego-_at_o2.pl>
Data: Wed 23 Aug 2006 - 20:37:31 MET DST

Witam!

Zastanawiam się nad kupnem Tunera TV firmy Genius za cenę ok 200zł. Jest to
nowość na rynku (niska cena). W ten sposób posłałbym swój tuner PCI firmy
Kworld (na którego wcale nie narzekałem) dalej w świat, a zastąpiłbym go
zewnętrznym urządzeniem Geniusa. Wówczas posłuży zarówno w pracy z
komputerem stacjonarnym, jak i z laptopem.

Jednak po zabawie cyfrową kamerą, i porównaniu rezultatów zgrywania
materiału video poprzez złącze USB, a następnie FireWire, i porównaniu
otrzymanych wyników, zacząłem się nad tym mocno zastanawiać. FireWire daje
druzgocąco lepsze rezultaty niż USB.

Trochę dziwi mnie ta sytuacja, bo oba standardy (FireWire i USB2.0) cechują
się prawie identyczną przepustowością.

Z resztą, trudno byłoby zapchać USB2.0, które cechuje się przecież
maksymalną przepustowością 60MB/s!

Ostatecznie zastanawiam się nad tym, czy warto inwestować w Tuner TV na
USB2.0, i czy owo łącze zapewni mi odpowiednio wysoką jakość oglądanego lub
przechwytywanego materiału video?

--
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz