Re: Cichy zestaw - moja konfiguracja ...

Autor: Larus <larus_at_silesianet.pl>
Data: Mon 21 Aug 2006 - 14:36:56 MET DST

Indywiduum zwane *radarek*, w wiadomości
<44e993f7$0$22593$f69f905@mamut2.aster.pl> wyprodukowało:

> Ciekawe wyniki, zarowno dla procesorow intela jak i amd wyszlo ze tdp

Czy ja wiem, do przewidzenia :)

> jest znacznie zawyzone. Szkoda ze uzywali prime zamiast cpuburn.

No tak, ale praktycznego znaczenia to nie ma, bo cpuburn nienaturalnie
obciąża cpu (ja patrząc na miernik) nigdy nie zbliżyłem się normalnycm
softem do tego co burnk7 mi generował... Ewentualnie możesz dodać
powiedzmy +5% do tych wartości jako absolut max.

> Przyznam ze nie czytalem calego bo nie lubie tego jezyka, ale czy
> w ogole jest sens takiego testu? Latwo zauwazyc ze w kazdym portalu
> wyniki sa na tyle rozne, ze mozna by pomyslec ze pojedyncze procesory

Uważam, że jak najbardziej warto. Poza tym nie znam praktycznie innej
strony niż Xbit-labs, która takie testy wykonuje. Zauważ, że chodzi
tylko i wyłącznie o sam pobór mocy procesora (prąd stały docierający do
CPU). Problem w tym, że Xbit praktycznie nie pokazuje procedury testowej
i szczerze mówiąc ich wyniki są co najmniej zastanawiające.

Popularne testy na stronach www polegają na pomiarze poboru mocy AC
(prąd zmienny) całego komputera z gniazdka sieciowego. To daje dobre
pojęcie, aczkolwiek o pobieranej mocy samego procesora niewiele mówią.

> z tego samego steppingu moga sie roznic miedzy soba poborem mocy
> nawet o 20%. Oczywiscie na 100% nie wiadomo, czy nie wynika to z innych
> metod pomiaru, ale przydaloby sie obejrzec porownanie poboru mocy np. 10
> takich samych prockow.

Faktycznie pewne różnice nawet między identycznymi prockami są możliwe, ale
to nie byłaby wartość, o której piszesz. Maksymalnie parę %.

> Skoro zwykly venice pobieral okolo 36W to co by im wyszlo z dzisiejszymi
> nowymi procesorami amd, ktore maja TDP 35W?

Te procki EE są 2-rdzeniowe. Prawdopodobnie osiągłyby wynik zbliżony do
1-rdzeniowego standardowego Venice.

> Ten venice mial miec TDP 85W.

Nie, ten Venice miał mieć TDP ~62W.

> Tak samo dziwne rzeczy u intela: Oba procesory EE maja TDP 130W,
> a w pomiarach wychodzi 87W jeden a drugi 107W.

A no bo to jest związane z terminem TDP -- on nie ma wiele wspólnego z
pobieraną mocą przez CPU. To generalne zalecenie co do możliwości układu
chłodzącego dla całej rodziny CPU.

Intel, jak i AMD podają TDP dla całej rodziny procesorów, oczywiste jest
przecież, że realna pobierana moc różnych modeli nie będzie taka sama.

--
Dawid "Larus" Paszkowski <larus@epf.pl>