Re: Cichy zestaw - moja konfiguracja ...

Autor: Larus <larus_at_silesianet.pl>
Data: Sun 20 Aug 2006 - 15:25:17 MET DST

Indywiduum zwane *cert*, w wiadomości
<744ce$44e85249$3eb348ca$5511@news.chello.pl> wyprodukowało:

> gr. dyskusyjnych i okazjonalnego grania. ale zalezy mi na tym by byl
> cichy wiec za namowa na forach a'la tweak, purepc ,silentpcreview decyduje
> sie na Seasonic 430W

Bardzo dobrze. Wyśmienity wybór.

> Do tego Athlon Venice 3500+ z pasywnym ninja scythe ( mam nadzieje ze
> pasywny wystarczy )oraz plyta Asus A8N-E z wymontowanym wiatraczkiem i
> zamontowanym Zalmanem na chipsecie( czy moze lepszy gigabytek8ne-ultra, on
> ma pasywny radiator)
> (wybieram 3500+ pod katem przyszlosci, czy to dobry wybor ???)

Moim zdaniem w obecnej chwili kupno 1-rdzeniowego CPU jest trochę
spóźnione. Zdecydowanie warto dołożyć do X2 3800+.

Co do Ninji, może i by starczyła, ale nie warto -- zagotujesz resztę
okolic CPU i grafiki. Dobry wentyl 120mm na 5V i spokój, a gwarantuje
ci, że na tle reszty urządzeń i tak go nie usłyszysz...

Co do mobo... Asus nie jest zły, a przy okazji tani. Po założeniu
Zalmana, możesz mieć jednak problem ze zmieszczeniem bardziej rozbudowanch
kart graficznych.

Rozważ jednak, czy nie wolisz nowej platformy AM2 z DDR2...

> Pamieci nie wiem jakie, chce 2x 1GB (powinny byc taktowane na 400 ??) albo
> Geil albo Kingston ?tez doradzcie prosze :-))

Jeśli nie zamierzasz się bawić w mocne podkręcanie to spokojnie ci
starczy Kingmax, a tańszy. Geil od biedy może być. Kingston pakuje co im
się na taśmę wrzuci ;) Z droższych polecałbym coś z Patriota.

Jeśli DDR2 to najlepiej coś DDR2-800, ale i 667 spokojnie wystarczą.

> Czy ten zestaw bedzie cichy ?? Czy moze kupic jakis wolniejszy procek i
> wtedy zasilacz bedzie zarl mniej pradu i wolniej chodzil ?

Nie, to nie ma większego znaczenia... Liczy się reszta komponentów.
Czy będzie cichy ? To zależy od dysku i sposobu jego montażu, od obudowy
i jej chłodzenia, wreszcie od karty graficznej.

> Na poczatku chcialem zbudowac cos na Core Duo( bo nie sa prado zerne) ale po
> stwierdzeniu malej ilosci plyt glownych w horrendalnych cenach i moim

Faktycznie na razie, są mocno przydrogie.

> uzywaniu kompa tylko do netu stwierdzilem ze nie ma co tyle kasy teraz w
> Intela pakowac a AMD jest teraz bardzo tani.

Więc faktycznie 1-rdzeniowy Venice 3500+ też ci starczy, jeśli chcesz
maksymalnie ograniczać koszty...

> Czekam na Wasze cenne uwagi o tym zestawie, ew co tu zmienic !!
> PZDR!!!!

Spoko ;)

--
Dawid "Larus" Paszkowski <larus@epf.pl>